با پایان فصل برداشت انگور انجام شد؛

برگزاری جشن ملی انگور در تاکستان

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۱۳:۳۸:۵۵
کد خبر: ۴۶۵۹۶۹
برگزاری جشن ملی انگور در تاکستان
همزمان با پایان فصل برداشت انگور جشن ملی شکرگزاری این محصول با حضور جمعی از مسوولان شهرستان تاکستان، باغداران و اقشار مختلف مردم این شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مراسم جشن ملی انگور با مشارکت فرمانداری تاکستان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، دانشگاه آزاد واحد تاکستان، شهرداری، شورای شهر و نهادهای دیگر این شهرستان برگزار و در حاشیه آن برنامه هایی چون معرفی و عرضه غذاهای سنتی و آش های محلی، اجرای موسیقی محلی و اشعار تاتی، بازی های بومی و آیین های محلی اجرا شد.

این مراسم با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری تاکستان و آشنایی بیشتر با فرآیند کاشت و برداشت محصول انگور انجام شده و در آن بیش از 24نوع انگور مرغوب و مشتقات آن معرفی و مراسم تولید فرآورده های این محصول مانند شیره و آبغوره به صورت نمادین برای آشنایی بازدیدکنندگان به نمایش درآمد.

همچنین 7هنرمند و صنعتگر فعال عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان تاکستان در رشته های تذهیب، جاجیم بافی، ساخت ساز سنتی، خراطی چوب، تولیدات چرمی دست دوز، نقاشی پشت شیشه و گیوه دوزی در خلال برگزاری این مراسم آثار هنری و محصولات تولیدی خود را به نمایش گذاشته و برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با روند تولید این آثار، ورک شاپ(تولید زنده) محصولات توسط این هنرمندان اجرا شد.

شایان ذکر است شهرستان تاکستان با دارا بودن حداقل 75نوع گوناگون محصول انگور و 25هزار هکتار باغ انگور با میزان تولید حداقل 750هزار تن از قطب های اصلی تولید این محصول در کشور بشمار می رود.

انگور3

نظر شما