فراهانی در بازدید از مرکز معاینه فنی بومهن:

سامانه یکپارچه معاینه فنی خودروها اطلاعات دقیقی در اختیار پلیس و محیط زیست قرار خواهد داد

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۱۴:۳۸:۳۹
کد خبر: ۴۶۵۹۸۰
سامانه یکپارچه معاینه فنی خودروها اطلاعات دقیقی در اختیار پلیس و محیط زیست قرار خواهد داد
موضوع آلودگی هوا و تجمع آلاینده های زیست محیطی در هوای پایتخت خصوصا در فصول سرد سال، لزوم و ضرورت لحاظ کردن توجه مضاعف و اعمال تدابیر سخت گیرانه برای کنترل استانداردهای زیست محیطی خودروها را اجتناب ناپذیر ساخته است.

به گزارش خبر گزاری برنا از  استان تهران، سید حسن فراهانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس گفت: در راستای اجرای ماده 7 آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو و در جهت نظارت بر نحوه عملکرد مراکز معاینه فنی و اجرایی شدن موضوع ماده 3 این آیین نامه صبح امروز بازدید از مرکز معاینه فنی  شهرستان بومهن با حضور کارشناسان محیط زیست به انجام رسید.

وی افزود: انجام صحیح معاینه فنی خودروها می تواند نقش تعیین کننده ای در کاهش آلودگی هوای شهرستان داشته باشد و از این منظر سامانه یکپارچه معاینه فنی خودروها اطلاعات دقیقی را در این حوزه در اختیار پلیس راهور و محیط زیست قرار خواهد داد.

فراهانی گفت : طی این بازدید عملکرد این مراکز در خصوص نحوه سنجش گازهای خروجی اگزوز خودروهای سبک و کالیبراسیون دستگاه‌ها، نحوه گزارش‌دهی مرکز، مورد پایش و بررسی قرار گرفت همچنین برای بررسی دقیق عملکرد این مرکز تست خودروها در حضور کارشناسان انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس با اشاره به ضرورت اعمال قانون و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی تصریح کرد: شهرستان پردیس در حال حاضر دارای یک مرکز معاینه فنی از نوع خودروی سبک می باشد که زیر نظر شهرداری بومهن اداره می گردد.

 

 

نظر شما