حمید لطف‌اللهیان:

اختصاص اعتبار برای بهسازی «بالخلی چای»

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۸:۳۹:۰۳
کد خبر: ۴۶۶۱۶۴
اختصاص اعتبار برای بهسازی «بالخلی چای»
وضعیت بهداشتی و منظر نامناسب رودخانه «بالخلی چای» اردبیل که مدت‌ها موجب آزردگی شهروندان شده است، در نهایت با پیگیری مهر و سایر رسانه‌ها و درخواست مردم در دستور کار اصلاح قرار گرفت.

به گزارش برنا، رودخانه بالخلی چای که با طول ۷۵ کیلومتری خود از میانه شهر اردبیل عبور کرده است، یکی از مهم‌ترین ویژگی طبیعی، زیست محیطی و گردشگری این شهر محسوب می‌شود.

هر چند نزدیک به هفت کیلومتر از رودخانه در حریم شهر واقع شده و در گذشته برای آبیاری اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروز به عنوان یکی از المان‌های طبیعت اردبیل و جاذبه مهم گردشگری تلقی می‌شود.

این رودخانه در طول دهه‌های اخیر سرنوشت‌های تلخ و شیرین متعددی را پشت سرگذاشته که یک مورد از آن بهسازی بستر و پیرامون رودخانه است.

با وجود اینکه سال‌ها است بهسازی متر به متر این رودخانه در بودجه شهرداری مصوب می‌شود، اما سرعت لاک‌پشتی و کیفیت پایین پروژه‌های بهسازی موجب شده این رودخانه به غیر از محدوده‌های خاص نزدیک به مرکز شهر در سایر مسیر خود چهره و منظر مناسبی نداشته باشد.

 

 در پی نگرانی و گله‌مندی شهروندان وبا امضای طومارهای مردمی و انعکاس این گله‌مندی به شورای شهر اردبیل و شهرداری اردبیل مراتب مشکلات بالخلی چای را به اطلاع مدیران متولی رساند.

 

هر چند رسیدگی به این مطالبه عمومی پنج ماه زمان به خود اختصاص داد، اما در نهایت شورای شهر اردبیل نامه‌ای از شهرداری دریافت کرد که در پاسخ به این طومار مردمی مطرح شده بود.

در جلسه شامگاه چهارشنبه شورای شهر اردبیل، شهردار اردبیل به ضرورت اصلاح بودجه بهسازی و سیل بندی مسیرهایی از رودخانه تأکید و خواستار تصویب آن توسط شورای شهر شد.

حمید لطف‌اللهیان گفت: بهسازی مسیر رودخانه حدفاصل پل یعقوبیه و زرناس و اجرای سیل بند حدفاصل سیدآباد و میدان توحید نیازمند اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مازاد است.

وی با تأکید به اینکه این درخواست در پی انعکاس مطالبه مردم به شورا تحویل می‌شود، اضافه کرد: به صورت ویژه این دو پروژه برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

در این جلسه علی هدایتی سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز با بیان اینکه درخواست اصلاحیه به دلیل عدم اجرای پروژه منع قانونی ندارد، خواستار موافقت شورا با پیشنهاد شهرداری شد.

با این وجود دیگر عضو شورای شهر اردبیل با ابراز گله‌مندی از بررسی غیر فنی و کارشناسی بودجه تصریح کرد: بررسی غیر فنی امروز موجب شده تا یک پروژه نیازمند اصلاحیه باشد.

ناصر ناطق درآبادی تأکیدات خود برای بررسی فنی بودجه را یادآور شد و افزود: در صورتی که در زمان خود بررسی کارشناسی داشتیم امروز نیازمند اصلاحات نبودیم.

با سخنان اعضا که بیشتر بوی موافقت از آن به مشام می رسید، در نهایت شورای شهر اردبیل به نامه شهرداری نظر مثبت داد.

براین اساس شهرداری در نظر دارد طی سال جاری بهسازی مسیر ذکر شده که یکی از مهم‌ترین محدوده‌های بالخلی چای با مشکلات بهداشتی است را اجرا کند.

شهروندان معتقدند بهسازی بالخلی چای با اجرای پروژه پل قدس که بخش‌های قابل‌توجهی از بستر پل را تخریب کرده است، تداخل دارد. موضوعی که انتظار می‌رود از سوی مسئولان شهرداری اردبیل مدیریت شود تا به غیر از مشکلات بهداشتی و آبی بالخلی چای؛ شاهد خشک شدن این شریان حیاتی نباشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز