رضایی ثمرین در حاشیه جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید. گفت:

کیفیت دستگاه های سنگ شکن تولیدی در شهرستان قدس بهتر از نمونه های خارجی است

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۱۱:۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۶۶۲۳۹
کیفیت دستگاه های سنگ شکن تولیدی در شهرستان قدس بهتر از نمونه های خارجی است
با حضور معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و ضرغام فرماندار جلسه بررسی صادرات غیرنفتی در حوزه دستگاه های سنگ شکن، در شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، جلسه بررسی صادرات غیرنفتی در حوزه دستگاه های سنگ شکن ، به منظور بررسى مشکلات صادرات تولیدکنندگان دستگاههاى سنگ شکن شهر قدس و ارائه اهداف اقتصاد مقاومتى استان تهران در دو بخش مدیریت واردات و توسعه صادرات و گزارش صادرات و واردات استان تهران و کشور در شش ماهه اول سال جارى و رصد میزان رشد صادرات و واردات با توجه به برنامه استان تهران و کشور تشکیل گردید.

 دکتر محسن ضرغام فرماندار شهرستان قدس پس از استماع مشکلات صنعت کاران ( در پخش کیفیت کالا و نبود نظارت استاندارد و صادرات ) گفت اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید انجام شده و به دنبال تسهیل کار تولید کنندگان و افزایش اشتغال هستیم که نیازمند برسی زیر ساخت ها ست.

 

همچنین مشاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، در حاشیه این جلسه  در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: عمده مشکلات مطرح شده، مربوط به اعتراض تولیدکنندگان و صادر کنندگان دستگاه های سنگ شکن، نسبت به صادرات کالاهای بی کیفیت توسط رقبای دیگر نقاط کشور، و ضربه زدن آنها به بازار کیفی منطقه بود.

وی ادامه داد: کیفیت دستگاه های سنگ شکن تولیدی در شهرستان قدس، بنا به بررسی های انجام شده، برابر و یا حتی بهتر از نمونه های خارجی است و همچنین از بُعد قیمت، یک دوم قیمت نمونه های ایتالیایی و آلمانی را دارد.

رضایی ثمرین گفت: از دیگر مشکلات مطرح، مراجعه ی تولیدکنندگان به سازمان استاندارد و وعده ی ده ساله استاندارد برای کارشناسی پیچیده دستگاه هاست که پیشنهاد ما استفاده از کارشناسان خارجی استاندارد از جمله استاندارد آلمان بود که اعتبار لازم را دارد.

مشاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران عنوان کرد: هم اکنون کشور به ۸۷ درصد از اهدافی که برای سال ۹۵ در حوزه صادرات غیر نفتی تدوین شده بود دست یافته است و در حوزه صادرات خدمات نیز ۸۱ درصد توفیق داشته ایم که البته شایان ذکر است که استان تهران در شش ماهه نخست سال جاری، به اهداف تعیین شده سال ۹۵ خود در حوزه صادرات کالا و خدمات به طور کامل دست یافته است.

وی همچنین تصریح کرد: ما برای استان تهران و اهداف مربوط به چشم انداز ۱۴۰۴ ، بیش از ۱۲ پروژه محوری تعریف کردیم که شامل اعزام هیئات، ‌پرداخت یارانه های مستقیم و غیر مستقیم، پذیرش هیئات خارجی و چند مورد دیگر می باشد.

هوشنگ رضایی ثمرین افزود: دربرنامه ما از ۹۵ تا ۱۴۰۴ در استان تهران هرساله از واردات کالای مصرفی یک درصد به صورت هوشمند کاهش خواهیم داد و دو درصد به کالای سرمایه ای می افزاییم.

مشاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: با قوی شدن تولید، هم میتوانیم مصرف داخل را ترمیم کنیم ‌ و هم صادرات بالایی داشته باشیم و از واردات قاچاق نیز مارا بی نیاز خواهد کرد.

 

نظر شما