حجت‌الاسلام توسلی در نماز جمعه این هفته پردیس گفت:

امر به معروف و نهی ازمنکر' الهام گرفته از فرمایشات سیدالشهدا(ع) است

۱۳۹۵/۰۷/۱۶ - ۱۶:۰۵:۱۶
کد خبر: ۴۶۶۵۷۶
امر به معروف و نهی ازمنکر' الهام گرفته از فرمایشات سیدالشهدا(ع) است
امام جمعه شهرستان پردیس در خطبه های نماز اولین هفته از ماه محرم اظهار داشت: نباید اهمیت عاشورا را به یک صحنه نمایش تبدیل بکنیم تا عده ای مجری و عده ای دیگر تماشاچی باشند.

به گزارش خبر گزاری برنا از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین توسلی در اولین جمعه از ماه محرم در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پردیس در مصلی این شهرستان  گفت: علت نامگذاری هفته نخست محرم به 'هفته امر به معروف و نهی ازمنکر' الهام از فرمایش سیدالشهدا(ع) است که انگیزه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده بودند.

وی  با انتقاد از وجود جایگاه نمایشی برای مراسم روز عاشورا از وعاظ خواست تا نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس توضیح داد: ما نباید اهمیت عاشورا را به یک صحنه نمایش تبدیل بکنیم که عده ای مجری و عده ای دیگر تماشاچی باشند.

وی با اشاره به اینکه سردمدارن و گردانندگان هیات میبایست با مدیریت مادحین و وعاظ محترم این امر را به حداقل برسانند، خاطر نشان کرد: مادحین فعال که از بزرگواران و تاثیر گذاران هستند باید با توجه به سخن مقام معظم رهبری در مورد حضور جوانها و ذهن ها مستعد در هیت های مذهبی از این موضوع استفاده کنند.

توسلی با گلایه از بی توجهی برخی مادحین به نقش تاثیر گذارشان اضافه کرد: یکی از آسیبهایی که ما در مراسم مان داریم خالی شدن برنامه ها از محتوا است و این امر بسیار خطرناک است.

وی اظهار داشت: در اینگونه مراسم فقط احساسات غلیان پیدا می کند در حالی که در همان زمان غلیان احساسات می توان نکات بسیار ارزشمندی را به جوانان منتقل کرد و یک برنامه عقلانی و مستحکم داشته باشیم.

توسلی ابراز داشت: از علما و وعاظ عزیز و بزرگوار تقدیر و تشکر می کنم و خواهشمندم در خصوص واجبات بخصوص دو واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر عنایت کرده و با حضور دلهای آماده فروان که در اختیار علما و وعاظ بزرگوار است از این فرصت استفاده بکنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز