امام جمعه گلوگاه:

مردم با جدیت طالب محاکمه کسانی هستند که حقوق نجومی دریافت کردند

۱۳۹۵/۰۷/۱۶ - ۱۷:۰۸:۳۲
کد خبر: ۴۶۶۵۸۶
مردم با جدیت طالب محاکمه کسانی هستند که حقوق نجومی دریافت کردند
امام جمعه گلوگاه گفت: مردم با جدیت طالب محاکمه کسانی هستند که حقوق نجومی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گلوگاه؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم میراحمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و دوری از محرمات اظهار داشت: جریان عاشورا از عجایب تاریخ است و ما در این ایام معنوی هر چه عزاداری و سینه زنی کنیم نمی توانیم آن زخمی که بر قلب اسلام نشسته را التیام ببخشیم.

وی با بیان اینکه باید در این ایام از خاندان اهل بیت (ع) عذرخواهی کنیم گفت: امامان معصوم از جنس ما بودند و اگر زمینه فراهم باشد هم حسینیان و هم یزیدیان در صحنه هستند.

خطیب نماز جمعه گلوگاه، با بیان اینکه تشخیص حق از باطل کار دشواری است، خاطرنشان کرد: در زمان اهل بیت (ع) و واقعه عاشورا آنهایی که امام حسین (ع) را تنها گذاشتند مردود و آنهایی که همواره دل در گرو اهل بیت داده و ارادت شان را تا لحظه آخر نشان دادند قبول شدگان در این راه بودند.

وی ادامه داد: امام شناسی و دین شناسی از دو ویژگی بارز یاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امام شناسی با حسین شناسی از یکدیگر متمایز هستند اظهار داشت: شمر امام شناس نبود بلکه امام حسین شناس بود، امام شناسی به منزله کشتی شناسی است و اگر به این نقطه مهم دست یافتیم پیروز هستیم.

حجت الاسلام میراحمدی با بیان اینکه شناخت آدمی، غذای قلب او را تامین میکند اذعان داشت: عقل و قلب دو راه شناخت وجود آدمی است که خدا در وجود انسان به ودیعه نهاده و باید بدانیم معرفت، سوخت مغز انسان را تشکیل می دهد.

وی افزود: در تمامی دعاها و روایات از جمله؛ دعای پرفیض ندبه تماما پیرامون امام شناسی مطرح است و شناخت امام و پیامبر، گام اول به سمت شناخت می باشد.

امام جمعه گلوگاه با بیان اینکه اهل بیت (ع) را باید در نور و روشنایی بشناسیم خاطرنشان کرد: امام شناسی باید از مسیر قرآن عبور کند و اگر با قران قابل تطبیق نباشد قابل قبول نیست.

این مقام مسئول شناخت از طریق قرآن، عقل و روایات را سه منبع مهم شناخت دانست و تاکید داشت: امروزه دشمن به دنبال این است شناخت ما را تغییر و تزلزل در شناخت پیدا کنیم ما باید در این برهه از زمان به هوش باشیم و بدانیم ریشه ما اندیشه ما است و اندیشه ما در گرو معرفت به خدا، اهل بیت (ع) و پیامبر (ص) خلاصه می شود.

وی افزود: دشمن در صدد این امر است که از لحاظ فکری می خواهد رابطه شیعیان را با اهل بیت (ع) قطع کنند و علما باید توجه کنند که در پای منبرهای خود پاسخگوی شبهات مردم باشند تا دشمن نتواند با حربه ای که در پیش گرفته در ما نفوذ کند بلکه باید بصیرت لازم را در این امر داشته باشیم.

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به در پیش بودن چند مناسبت مهم هفته، خاطرنشان کرد: بمباران شهر سومار توسط جنایتکاران بعثی، یکی از بهترین سندهای دشمن برای رسیدن به آرزوهایش است چرا که آنها به هر جنایتی دست بزنند آثاری از خود به جا نمی گذارند و این یکی از ویژگی های بارز شیطان بزرگ است و پشت تمام این جنایت های کثیف، دست آمریکا لمس میشود.

وی گفت: سالگرد شهادت سردار همدانی را در پیش رو داریم که ایشان از مفاخر و شخصیت های انقلاب اسلامی بوده و ما باید در تمامی عرصه ها پیرو این افراد بزرگ باشیم.

خطیب نماز جمعه گلوگاه با اشاره به اینکه ششم محرم روز جهانی کودک است اظهار داشت: مادران باید بدانند که خداوند آنها را متخصص تربیت آفرید و مادر بهترین آموزگار برای تربیت فرزند خود است و پدر به عنوان معاون مادر در امر تربیت، تامین کننده پشتوانه مادر از جهت تربیت فرزند است.

وی ادامه داد: تروریست ها به این نتیجه رسیدند که بهترین زمان تربیت وحشیگرانه فرزندان شان، دوره کودکی است لذا ما بیاییم از این رمز استفاده کنیم و فرزندان مان که بزرگترین سرمایه های زندگی هستند را درست و اسلامی تربیت کنیم.

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به اینکه در بیان انتقاد سعی کنیم، سیاه نمایی و سفید نمایی نکنیم بلکه باید در این امر، واقع بین باشیم، تاکید داشت: دیگر تریبون ها و تحلیل ها اثری ندارد بلکه باید به حرف ها و قول هایی که داده شد عمل کنیم، در نظام جمهوری افراد نباید به راحتی دست به دزدی بزنند اگر با یک متخلف قاطعانه و به طور جد برخورد شود درس عبرتی می شود که فکر دزدی به ذهن شخص دیگری خطور نکند.

وی ادامه داد: آشکار است در ایام تحریم چه کسانی سود کردند و چه کسانی وزیر شدند! باید بدانیم این افراد به درد وزارت نمی خورند‌، مملکت دارد به کدام سمت می رود؟ آیا واقعا این شان نظام جمهوری اسلامی ایران است؟

امام جمعه گلوگاه در ادامه گفت: یا نباید این موارد گفته می شد که هیچ کسی متوجه نمی شد و به راحتی از این مسائل عبور می کردند یا حالا که خود شما بحث حقوق های نجومی و اختلاس ها را بیان کردید باید متخلفین و سارقین این امر را محاکمه کنید.

وی تاکید کرد: مردم با جدیت طالب محاکمه کسانی هستند که حقوق نجومی دریافت کردند و آبروی این نظام را به راحتی زیر سوال بردند. آیا واقعا شان نظام و مملکت اسلامی ما این است؟.

میراحمدی در پایان گفت: سود بانکی را برای کارخانجات به صفر برسانید تا هم مشکلات کارخانجات رفع و همچنین مشکل بزرگ جامعه که بیکاری می باشد، حل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز