امام جمعه خوسف: امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام امام حسین(ع) بود

۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۰۸:۰۰:۱۷
کد خبر: ۴۶۶۶۴۷
امام جمعه خوسف: امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام امام حسین(ع) بود
امام جمعه خوسف گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) بود و کسی که حسینی باشد خواستار حفظ این فریضه واجب است.

به گزارش خبرگزاری برنا،حجت الاسلام والمسلمین حامد شاه بیکی در خطبه های نماز جمعه این هفته خوسف گفت: تاثیرگذاری محرم عجیب است و هم اکنون نام امام حسین(ع) جهانی است و به عشق ابا عبدالله الحسین(ع) در تمامی اقصی نقاط کشور مجلس عزای حسین(ع) برگزار می شود.
وی با بیان اینکه ابعاد حماسه عاشورا باید درست تبیین شود، افزود: محرم دارای ابعاد عرفانی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی است.
وی خاطر نشان کرد: عدالت خواهی و برپایی عدالت ، ظلم ستیزی و مبارزه با ظالمان ، زنده کردن روحیه مقاومت اسلامی و احیای روحیه شهادت طلبی از دیگر ابعاد حماسه حسینی است. 
شاه بیکی ادامه داد: امروز روحیه مقاومت و شهادت طلبی را در حضور و شهادت سربازان ایران اسلامی در دفاع از حریم اهل بیت (ع) می بینیم که با اقتدا و الگو گیری از مولا و امام خود نهضت عاشورا را زنده می کنند. 
وی با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) و از پیام های عاشوراست چرا که امام حسین (ع) و یاران با وفایش در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی در یک زمان و مکانی محدود حماسه ای آفریدند که از عالی ترین حماسه های جاویدان تاریخ است و هر سال باشکوهتر از سال قبل فراگیر تر و جهانی تر برگزار می شود و در کنار آن بزرگترین اجتماع جهان اسلام در اربعین شکل می گیرد که همه باید در این جهت تلاش کنند. 
شاه بیکی یادآور شد: بزرگترین معروفی که امام حسین برای آن قیام کردند تشکیل حکومت اسلامی است که به صورت شفاف فرمودند حکومت حق جامعه اسلامی است.
امام جمعه خوسف خطاب به مردم گفت: با رعایت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بزرگداشت جلسات محرم امر اهل بیت (ع) را احیا کنید و قدردان مجالس امام حسین (ع) باشند.
رییس شبکه دامپزشکی هم خطاب به نمازگزاران، افزود: هیئت هایی حسینی در بحث کشتار دام باید به با دامپزشکی رابطه داشته باشند تا کشتار به صورت صحیح و شرعی انجام شود.
رضا محمودی با بیان اینکه شهرستان خوسف نیازمند کشتارگاه دام است، گفت: خیران می توانند به صورت عام المنفعه در راستای راه اندازی این مکان دامپزشکی را حمایت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز