امام جمعه بیرجند:

نباید به ارزشهای دینی در محرم بی توجهی شود

۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۰۸:۰۳:۳۱
کد خبر: ۴۶۶۶۴۸
نباید به ارزشهای دینی در محرم بی توجهی شود
امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه آیا امروزه عزاداری‌های ما عزت آفرین است، گفت: نباید به ارزش‌های دینی در محرم بی‌توجهی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی، سیاسی جمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: ظلم برای همه انسانها بد است و در نظام اجتماعی و زندگی دنیا گاهی ستمگرانی پیدا می‌شوند و ظلم می‌کنند.

وی افزود: هیچ‌کس نباید ظلم کند و ظلم را بپذیرد اما برای بعضی انسانها ظلم عادی و سر آن معامله می‌کنند و وقتی بنا این شد که انسان خریدنی است بعضی‌ها دست به ظلم می‌برند و ظلم را می‌پذیرند و زیربار آن می‌روند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه پذیرش ظلم نیز بد است، گفت: اما انسان‌هایی در دنیا هستند که هیچ‌گاه تحقیر و ظلم را نمی‌پذیرند و آنان آزادگان و مریدان بیدارند که بشریت و روح انسانیت هستند و حاضر نیستند نه برای خودشان و نه برای جامعه‌شان تحقیر را بپذیرند.

رضایی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به همه ستمگری‌ها و تحقیرها "نه" گفت و راه انسانیت و غیرت را به جامعه نشان داد، بیان کرد: باید در راه عزاداری سید و سالار شهیدان آقا ابا عبدالحسین(ع) آگاه و هوشیار باشیم زیرا این لباس مشکی پوشیدن‌ها، راه‌اندازی هیئت‌ها، عزاداری‌ها و امر به معروف و نهی از منکر کردن‌ها مسئولیت بزرگی دارد.

وی افزود: جامعه‌ای حقیر است که تحقیرها و ذلت‌ها را بپذیرد و دشمن تلاش می‌کند این جامعه را سبک کند و در این جوامع انسانهایی هستند که از نور خدا خلق شده‌اند تا عزت و آقایی را در جامعه گسترش دهند و این افراد چشم و دیدبان خداوند هستند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر زیبایی‌ها را ایجاد و پستی‌ها و زشتی‌ها را نابود می‌کنند و تحقیرها به وسیله آنها دفع می‌شود بیان کرد: امام حسین (ع) اسوه و الگویی است که به وسیله آن سنجش و آزمایش می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه آیا امروزه عزاداری‌های ما عزت آفرین است، افزود: نباید به ارزش‌های دینی در محرم بی‌توجهی شود.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به مناسبتهای هفته اظهار داشت: بمباران شیمیایی شهر سومار توسط جنایتکاران بعثی عراق به نمایندگی تمام کفار مردم سومار را بمباران شیمیایی کردند یاد و خاطره همه شهیدان و مردم که در این بمباران جان خود را از دست داده‌اند گرامی می‌داریم.

رضایی بیان کرد: سالروز شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی که توسط تروریستها داعش در سوریه به شهادت رسید نیز گرامی می‌داریم.

وی افزود: شهید حسین همدانی جان خود را برای اسلام، ایران، انقلاب اسلامی فدا کرده است که همواره نام او جاوید و راه او پر رهرور باد.

امام جمعه شهرستان بیرجندگفت: 17 مهرماه روز جهانی کودک است که پیمان‌نامه روز جهانی کودک پذیرفته و ایران نیز در سال 1372 به این پیمان نامه وارد شد.

رضایی با اشاره به اینکه باید قدر بچه‌ها را بدانیم، گفت: مادران انسان تربیت کنند زیرا فرزندان هدیه‌های ناب الهی هستند و امام صادق (ع) می‌فرمایند هرکس فرزند خود را خوشحال کند خداوند در روز قیامت او را خوشحال خواهد کرد.

وی افزود: حرمت، توجه به کودکان در جامعه ولایی بسیار ارزشمند است زیرا بسیاری از مشکلاتی که در جوانی به آن مبتلا می‌شوند ریشه در تحقیرها و کم توجهی‌ها است که در کودکی به این انسان‌ها صورت گرفته است.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: 19 مهرماه مصادف با 8 محرم سالروز تاسیس شورای تقریب مذاهب اسلامی است و در تقریب مذاهب باید در عمل جدی گرفته شود تا با وحدت و هماهنگی هرچه بیشتر زمینه حاکمیت جهان اسلام را فراهم و به دست حاکم برحق آن حضرت مهدی (عج) بدهیم.

رضایی با توجه به ایام محرم به مسئله اقتصاد مقاومتی اشاره کردو افزود: از 609 دشت کشور 370 دشت ممنوعه علائم شده است و حق برداشت آب از آن میسر نیست و جمعیت کشور نیز دو برابر و سدسازی ما نیز 30 برابر شده است اما آب کم است و باید توجه به مدیریت درست مصرف همگان داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر 3 بحران در کشور وجود دارد ابتدا بحران رکود، بحران فساد سیستمی و سومین بحران بحران آب است و متاسفانه مسئولان آب در این زمینه تعدیل می کنند و در این زمینه نیز اقتصاد مقاومتی می‌خواهیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: مناسبت مهم هفته نیز روز تاسوعا و عاشورا اباعبدالحسین (ع) است که این روز را نیز به تمام مسلمان به ویژه شیعیان جهان تسلیت می‌گوییم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز