وزیر نیرو از کشتارگاه مدرن طیور در اردبیل بازدید نمود

۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۱۵:۳۸:۵۴
کد خبر: ۴۶۷۰۶۳
وزیر نیرو از کشتارگاه مدرن طیور در اردبیل بازدید نمود
وزیر نیرو به عنوان وزیر معین دولت تدبیر و امید از کشتارگاه مدرن مجهز به خط سورتینگ، بسته‌بندی و انجماد سردخانه زیر صفر در اردبیل بازدید کرد.

به گزارش برنا،در این بازدید چیت‌چیان از بخش‌های مختلف کشتارگاه مدرن طیور در اردبیل که قرار است محصولات متنوعی را به بازار روسیه و کشورهای همسایه صادر کند، بازدید و در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت.

در این بازدید که استاندار اردبیل، نمایندگان  مجلس و مدیران استانی، وزیر نیرو را همراهی می‌کردند.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: این واحد کشتارگاه با ظرفیت اسمی 23 هزار و 400 تن در سال فعالیت خود را در زمینه کشتار، بسته‌بندی و نگهداری مرغ گوشتی در استان انجام می‌دهد.

عدیل سروی تصریح کرد: این کشتارگاه قابلیت و توانایی آن را دارد که در طول یک سال 31 هزار و 680 تن مواد خام کشاورزی را جذب و فرآوری کند.

وی گفت: با راه‌اندازی این واحد برای تعداد 50 نفر به صورت مستقیم کارآفرینی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: این طرح با مشارکت بانک کشاورزی مراحل پایان کار خود را سپری می‌کند.

سروی بیان کرد: میزان تسهیلاتی که برای راه‌اندازی این طرح اختصاص داده شده 67 هزار میلیون ریال است که سهم آورده شخصی آن نیز مبلغ 165 هزار میلیون ریال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری 232 هزار میلیون ریال اجرا شده و به بسیاری از نگرانی‌ها در زمینه بسته‌بندی و نگهداری این محصول مهم پایان می‌دهد.

سروی ادامه داد: این کشتارگاه مدرن مجهز به خط دو است به این معنی که در مورد کشتار و خروج امحا و احشام مرغ نیروی انسانی دخیل نبوده و تمام این مراحل توسط ربات‌های پیشرفته و مدرن انجام می‌شود.

وی گفت: این فناوری میزان رعایت بهداشت در این کشتارگاه را تا استانداردهای مورد قبول جهانی افزایش می‌دهد و از طرف دیگر قابلیتی که خط کشتار این واحد دارد، این قابلیت و توانایی را ایجاد می‌کند که بسته‌بندی مرغ‌ها به صورت سورتینگ شده در اوزان مختلف روانه بازار مصرف شود.

سروی با اشاره به اهمیت و نقش مهم کشاورزی در اقتصاد مقاومتی افزود: از ابتدای امسال جلسات تخصصی اقتصاد مقاومتی در استان با سعی و اهتمام استاندار اردبیل و با اعطای تسهیلات بانکی برای اجرای 102 طرح تولیدی تاکنون 700 میلیارد ریال وام به آنها اعطا شده و در حال اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: این طرح یکی از طرح‌های شناخته شده است که برای اولین بار در استان در دهه مبارکه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و محصولات آن علاوه بر تأمین نیاز داخل استان، به کشورهای همسایه به ویژه روسیه نیز ارسال می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز