فرماندار پلدختر:

در زمینه کشت دانه های روغنی پیش رو هستیم /بهره برداری از پمپاژها تا پایان سال

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۰۸:۵۱:۴۷
کد خبر: ۴۶۷۲۰۹
در زمینه کشت دانه های روغنی پیش رو هستیم /بهره برداری از پمپاژها تا پایان سال
نورالدین درمنان که در جلسه شورای کشاورزی سخن می گفت با بیان اینکه طی کردن مسیرهای گذشته برای رونق کشاورزی درست نیست،گفت: پلدختر در زمینه کشت دانه های روغنی در استان لرستان پیش رو بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،فرماندار پلدختر   کشاورزی را از محورهای اقتصاد مقاومتی در شهرستان پلدختر دانست وگفت : افزایش تولید در سال گذشته نسبت به سنوات قبلی چشمگیر بوده و به طور قطع تولید پایدار در حوزه کشاورزی منوط به بالا بردن سطح زیر کشت آبی در اراضی کشاورزی خواهدبود.

نورالدین درمنان که در جلسه شورای کشاورزی سخن می گفت  با بیان اینکه طی کردن مسیرهای گذشته برای رونق کشاورزی درست نیست،گفت: پلدختر در زمینه کشت دانه های روغنی در استان لرستان پیش رو بوده است.

وی افزود: تولیدبالای محصول کلذا در پلدختر نشان دهنده لبیک گفتن به بحث اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی است .

فرماندار پلدختر خاطر نشان کرد: با توجه به این که اکنون 90 درصد نیاز دانه‌های روغنی به کشور وارد می‌شود باید بذر مرغوب جهت افزایش تولید داخلی در اختیار کشاورزان  قرار داده شود و با نظارت و کنترل شیوه کشت و تهیه امکانات مورد نیاز  تلاش شود تا این نیاز کاهش یابد

فرماندار پلدختر تصریح کرد: اعتبارات پمپاژها تخصیص یافته و تا پایان سال بناست همه پمپاژها به بهره برداری برسد .

وی گفت: در سال گذشته به علت سیلاب خساراتی به راه های بین مزارع کشاورزی پلدختر وارد شد که با استفاده از امکانات راه و شهرسازی و شهرداری و بخش خصوصی مشکل راه های بین مزارع را حل کردیم.

وی گفت: بذر اصلاح شده و مرغوب به موقع در اختیار کشاورزان  قرار گیرد و در بحث بیمه نیز سطح پوشش در مقابل خشکسالی ها و سیلاب های احتمالی افزایش پیدا کند.

وی افزود: صندوق بیمه کشاورزی می‌تواند با عملکرد بسیار خوب در جهت پرداخت به موقع حق بیمه به کشاورزان خسارت دیده سبب  افزایش اعتماد آنها و رونق هر چه بیشتر این بخش در شهرستان شود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر نیز در این جلسه از توزیع هزار و 400تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان پلدختر خبر داد و گفت: 28تن کلذا نیز بین کشاورزان توزیع شده است.

علی نظر نظری افزود: 324تن انواع کود نیز به شهرستان وارد شده که در موعد مقرر بین کشاورزان توزیع خواهد شد. وی گفت:در سطح استان میزان کل محصول تولیدی کلذا هزار و 500تن بوده که از میزان هزار و 165تن در پلدختر تولید شده است.

خبر:عباس دارایی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز