مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌جنوبی:

خراسان‌جنوبی از استان‌های پیشرو در صنعت بوم‌گردی است

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۰:۰۳:۴۱
کد خبر: ۴۶۷۲۹۰
خراسان‌جنوبی از استان‌های پیشرو در صنعت بوم‌گردی است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به وجود واحدهای بوم‌گردی در تمامی شهرستان های خراسان جنوبی این استان پیشرو در صنعت بوم‌گردی در سطح کشور است.

به خبرگزاری برنا، حسن رمضانی امروز(17مهرماه) در کارگروه گردشگری خراسان جنوبی، اظهارکرد: میراث فرهنگی یک حوزه میان بخشی است نیازمند همکاری هم جانبه ارگان‌های مرتبط را در استان است.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی در حوزه گردشگری شاهد رونق رو به رشدی بوده است، افزود: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد رونق گردشگری در استان پیشرفت خوبی داشته و رشد بیشتر این صنعت نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به آغازفصل گردشگری در استان از اوایل مهر ماه تصریح کرد: از اواخر شهریورماه تا دو روز دیگر  ورود سه تور اروپایی و تا 15 آبان نیز شاهد ورود دو تور از فرانسه و آلمان به استان هستیم.

رمضانی ادامه داد: با توجه به احداث 20 واحد بوم‌گردی در استان در راستای تجهیز این واحدها 850 میلیون تومان از صندوق کارآفرینی امید برای این واحدها اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیشرو در صنعت بوم‌گردی در سطح کشور بوده و در تمام شهرستان‌های استان واحد بوم‌گردی تاسیس شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی تاکید کرد: برای افزایش تعداد ورودی گردشگران به استان با تجهیز کامل حوزه بوم‌گردی می‌توان قدم‌های بزرگی برداشت.

رمضانی اظهارکرد: در صورتی که در روستاهای هدف گردشگری و مناطق تاریخی استان نظم منطقه برهم بخورد و هماهنگی معماری ان از دست برود دیگر جذابتی برای گردشگران نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها تاثیر بسزایی در معرفی صنایع دستی استان دارد خاطر نشان کرد: دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در استان همزمان با آذرماه امسال و همچنین با همکاری استان قدس بازارچه فروش صنایع دستی استان را در مشهد برپا خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز