آغاز طرح توزیع غذای گرم در مهدهای روستایی خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۰:۰۸:۱۴
کد خبر: ۴۶۷۳۰۱
آغاز طرح توزیع غذای گرم در مهدهای روستایی خراسان‌جنوبی
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: طرح ارائه یک وعده غذای گرم در 152 مهد روستایی خراسان‌جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، علیرضا موهبتی گفت: طرح تأمین یک وعده غذای گرم در روستامهدهایی که تأییدیه مکان طبخ از مراکز بهداشتی شهرستان دارند در پنج روز هفته تا پایان اسفند ماه اجرا می‌شود.

وی افزود: برای بهبود وضع تغذیه کودکان چهار عامل اساسی شامل درآمد، دسترسی به غذا، فرهنگ و سواد تغذیه‌ای و دسترسی به خدمات بهداشتی و کنترل بیماری‌ها موثر است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای بهبود وضع تغذیه کودکان راهکارهای مختلف باید به طور هماهنگ به مرحله اجرا گذاشته شود، اظهارکرد: در این زمینه، سازمان بهزیستی با هدف توانمندسازی کودکان زیر 6 سال خانواده‌های نیازمند برای بهبود تغذیه و آموزش آنها به ویژه در مناطق محروم و روستایی با اجرای این طرح اهدافی را دنبال می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این اهداف شامل؛ حمایت از خانواده‌های نیازمند به منظور بهره‌مندی کودکان خانواده‌های نیازمند از یک وعده غذای گرم در مهد کودک، ترغیب خانواده‌ها برای استفاده از خدمات مهدهای کودک در روستاها، افزایش آگاهی کودکان در زمینه آشنایی با گروه‌های غذایی و عادات غذایی مناسب، ایجاد فرصت شغلی پایدار برای جوانان روستایی، کاهش سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال، ارتقاء آگاهی نگرش و عملکرد خانواده در زمینه تغذیه و رشد کودک و افزایش آگاهی‌های مدیران و مربیان مهدهای کودک است.

موهبتی با اشاره به طرح تأمین یک وعده غذای گرم در روستا مهدها، گفت: طرح مزبور از سال 84 به صورت پایلوت در چند روستا انجام شده و پس از آن همه ساله این طرح در روستا مهدهای استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 4 هزار و 659 کودک با سرانه دو هزار تومان در روز، در پنج روز هفته از آبان‌ماه تا پایان اسفندماه طرح تأمین یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای استان انجام شده است، یادآور شد: در ابتدای طرح قد و وزن کودکان توسط مراکز بهداشتی انجام و طرح از ابتدای آبان‌ماه تا پایان اسفندماه انجام شده که پس از مداخلات انجام شده به طور مجدد پرسنل معاونت بهداشتی استان تن سنجی را انجام داده که در فاصله زمانیکه طرح انجام شده که در پایش‌های انجام گرفته در طول این سنوات می‌توان گفت برای بهبود وضعیت تغذیه کودکان اقدام موثری برداشته شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: امسال نیز بهزیستی استان در نظر دارد این طرح را در روستا مهدهای تحت نظارت که تأییدیه مکان طبخ را از مراکز بهداشتی شهرستان دریافت کرده‌اند در پنج روز هفته با سرانه دو هزار تومان در روز تا پایان اسفندماه اجرا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز