استاندار کرمان خبر داد:

پیشتازی کرمان در گفتمان سازی ملی اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۱:۰۱:۲۳
کد خبر: ۴۶۷۳۵۹
پیشتازی کرمان در گفتمان سازی ملی اقتصاد مقاومتی
استاندار کرمان با اشاره به آغاز طرح گفتمان سازی ملی اقتصاد مقاومتی از این استان، گفت: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی از جنس تبلیغات نیست بلکه از جنس گفتمان، فرهنگ و یا نهادینه کردن این موضوع در عمق وجود همه مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری، افزود: در هفته گذشته موافقت نامه ای با صدا و سیمای کشور منعقد شد تا گفتمان سازی ملی اقتصاد مقاومتی به عنوان نمونه و پایلوت از استان کرمان آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان اولین استانی است که در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی وارد عمل شده است.

مقام عالی دولت در استان کرمان بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ و گفتمان اقتصاد مقاومتی به صورت علمی و تخصصی، عنوان کرد: در مسیر مردمی کردن اقتصاد مقاومتی مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی  دو خلاء در روند کار پیش بینی شد و معتقدیم این دو کار باید صورت گیرد تا اقتصاد مقاومتی پایدار در استان کرمان محقق شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه تجربه دوران دفاع مقدس را در راستای اقتصاد مقاومتی به کار گرفته ایم، گفت: در این راستا ستادهای اقتصاد مقاومتی در مساجد و محلات راه اندازی می شود.

وی اظهار داشت:  در راستای اجرای این طرح مساجدی در سطح شهرستان و استان در اجرای اقتصاد مقاومتی در پیرامون خود مشارکت می کنند و در این راستا آموزش کسب وکار، آموزش بهره وری و آموزش زندگی عزتمند و استفاده از توانمندی های خود را انجام خواهند داد.

رزم حسینی با تاکید براینکه موفقیت در اقتصاد مقاومتی بدون همراهی مردم امکان پذیر نیست، گفت: اگر بتوانیم مردم را در اجرای طرح های مختلف همراه کنیم سیاست های اقتصاد مقاومتی را بهتر می توان حل کرد.

استاندار کرمان گفت: سه اداره کل اقتصادی تخصصی از جمله صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری در استان کرمان وجود دارد که در راستای افزایش بهره وری در این سازمان ها، شورای مشورتی از بخش خصوصی موفق تشکیل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز