امروز رخ داد ؛

با حضور معاون وزیرعلوم،تحقیقات وفناوری همایش شناخت روال های مقاوم سازی در دانشگاه گیلان افتتاح شد

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۳:۲۶:۲۸
کد خبر: ۴۶۷۶۹۸
با حضور معاون وزیرعلوم،تحقیقات وفناوری همایش شناخت روال های مقاوم سازی در دانشگاه گیلان افتتاح شد
مراسم افتتاحیه چهارمین همایش ملی شناخت روال های مقاوم سازی ساختمان های دانشگاه ها، در دانشگاه گیلان برگزارشد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دراین مراسم دکترمحمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان از همه دست اندرکاران برگزاری همایش ملی شناخت روال های مقاوم سازی ساختمان های دانشگاه ها تشکر کرد.

دکتر امید در ادامه و با اشاره به اتفاقات خوبی که در سال های اخیر در حوزه طرح های عمرانی افتاده است خواستار توجه و دقت بیشتر دانشگاه ها در ارائه اطلاعات و آمار شد.

وی موضوع مقاوم سازی ساختمان ها را در سطح دانشگاه های کشور بسیار با اهمیت خواند و با اشاره به این موضوع که مقاوم سازی تنها برای ساختمان هایی انجام می شود که ارزش اقتصادی، میراثی و یا هویتی خاصی دارند، خواستار توجه بیشتر در تعیین مصادیق مقاوم سازی شدند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات تعمیر و تجهیز ساختمان ها و آزمایشگاه های دانشگاهی در سه سال گذشته، گفت: با مدیریت مناسب، درصدی از این اعتبارات را می توان برای مقاوم سازی اختصاص داد.

 دکترامید در پایان با اشاره به برنامه ها و اعتبارات تشویقی تعیین شده برای مدیریت سبز و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و همچنین استفاده از پساب ها برای آبیاری فضای سبز و باغات دانشگاه، مشکل کم آبی را مشکل آینده جهان دانست و از دانشگاه ها خواست برای حرکت به سمت استفاده بهینه از نعمت های خدادادی برنامه ریزی کنند.

 دکتراحمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز دراین مراسم ضمن ادای احترام به خاندان نبی مکرم اسلام و شهدای کربلا، به مهمانان حاضر در همایش خوش آمد گفت.

رئیس دانشگاه گیلان درادامه این همایش را فرصتی دانست که پژوهشگران دانشگاهی در کنار مدیران اجرایی درخصوص موضوع همایش تبادل اطلاعات کنند و یافته های خود را به اشتراک بگذارند. دکتر رضی در ادامه این همایش را علاوه بر حساس کردن مدیران اجرایی کشور نسبت به چنین موضوعاتی، فرصتی برای گفتمان سازی مقاوم سازی ساختمان های دانشگاهی و ترویج فرهنگ ایمنی دانست و با توجه به شرایط اقلیمی کشور پرداختن به چنین مباحثی را دارای اولویت خواند.

 دکترمهرالله رخشانی مهر مدیرکل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز طی سخنانی به اهمیت موضوع مقاوم سازی در دانشگاه های کشور اشاره کرد.

وی در ادامه و با اشاره به ۹۳۱ ساختمان نیازمند به مقاوم سازی در سطح کشور افزود: تاکنون تنها ۸ ساختمان مقاوم سازی شده و ۴ ساختمان در دست مقاوم سازی است.

دکتر رخشانی مهر با بیان این موضوع که طرح متمرکز کردن اعتبار مطالعات ساختمان ها در وزارت علوم انجام شده، گفت: از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ به ۴۴ دانشگاه اعتبار مطالعات برای انجام مقاوم سازی تخصیص داده شده که غیر از چند دانشگاه در مابقی کاری انجام نشده است.

 مدیرکل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با اشاره به مشکلات و مسائل عملیاتی شدن این مطالعات خواستار توجه و همت بیشتر مسئولان دانشگاه برای اجرایی شدن این طرح ها شد.

 

نظر شما