رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان خبر داد:

فعالیت ۵ اکیپ دامپزشکی بر هیات‌های مذهبی نهبندان

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۰۹:۳۳:۵۴
کد خبر: ۴۶۷۷۷۶
فعالیت ۵ اکیپ دامپزشکی بر هیات‌های مذهبی نهبندان
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: پنج اکیپ دامپزشکی بر کشتار دام درهیات‌های مذهبی نهبندان نظارت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، اظهار کرد: همزمان با ایام عزاداری در ماه محرم، پنج تیم نظارتی دامپزشکی با حضور در هیات‌های مذهبی و رستوران ها مراحل کشتار دام زنده را نظارت و کنترل می‌کنند.

وی عنوان کرد: با شروع مراسم‌های مذهبی ماه محرم و افزایش کشتار دام زنده در اماکن مذهبی تیم‌های نظارتی دامپزشکی مراحل کشتار این دام ها را کنترل می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: این اکیپ‌ها متشکل از سه اکیپ سیار و دو اکیپ ثابت در محل شبکه دامپزشکی و کشتارگاه شامل سه دکتر دامپزشک، شش بازرس بهداشت گوشت و یک ناظر ذبح شرعی است.

راه‌انجام تاکید کرد: به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلای به بیماری‌های مهلک و خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های تب کریمه کنگو، سیاه زخم و نیز جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، شهروندان از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

وی افزود: مسئولان تشکل‌های مذهبی دام‌های نذری خود را برای ذبح به کشتارگاه منتقل کنند تا کارشناسان دامپزشکی شبکه اقدامات و مراحل بازرسی قبل و بعد از کشتار دام را انجام دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه تمامی خدمات بهداشتی به صورت رایگان به همشهریان ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: تیم‌های نظارتی دامپزشکی همچنین در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های اماکن مذهبی حضور پیدا می‌کنند تا گوشت‌های مصرفی بدون هیچ مشکل بهداشتی طبخ شود. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز