امام جمعه اهل سنت اسدیه:

امر به معروف مختص افراد خاصی نیست/همه در ترویج معروفات همت کنند

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۰۹:۳۹:۳۲
کد خبر: ۴۶۷۷۸۳
امر به معروف مختص افراد خاصی نیست/همه در ترویج معروفات همت کنند
امام جمعه اهل سنت اسدیه بااشاره به اینکه امر به معروف به افرادی خاصی نباید سپرده شود، گفت:همه باید در زمینه نهی از منکر و ترویج معروفات همت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا،مولوی سید احمد عبداللهی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر امر بسیار مهمی از سوی خداوند است که در قرآن کریم به صراحت به آن اشاره شده است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر موجب احیا و زنده شدن دین در جامعه می‌شود و هر زمانی این مهم فراگیر شود در عملکرد مردم جامعه تاثیر مثبتی به جا  می‌گذارد.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه اگر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بی توجهی شود مردم از حقیقیت و خدا دور خواهند شد، گفت: با غفلت از این فریضه الهی جامعه را فساد و معصیت فرا می گیرد.

مولوی عبداللهی با اشاره به اینکه هنوز آنگونه که شایسته و حق امر به معروف و نهی از منکر است در جامعه انجام نشده، بیان کرد: امر به معروف به افرادی خاصی نباید سپرده شود و این احساس باید در تمام افراد جامعه به وجود آید که هر کجا منکری مشاهده کردند از آن منع کنند و نسبت به ترویج معروفات همت داشته باشند.

وی حکمت و بصیرت را لازمه آمران به معروف دانست و ادامه داد: افرادی که امر به معروف و نهی از منکر به تأسی از قرآن می کنند نباید تشدد در کار خود به خرج دهند بلکه باید این امر همراه با ملایمت و خیرخواهی و شفقت نسبت به انسان ها باشد چرا که تاثیر بیشتر خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت اسدیه در خصوص آثار و برکات احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: یکی از برکات این فریضه الهی ایجاد محبت و الفت در بین افراد جامعه است چرا که وقتی مسلمانان پایبند مسائل دینی باشند قطعاً نسبت به یکدیگر مهربان و خیرخواه خواهند شد.

مولوی عبداللهی بیان کرد: باید علمای دین و افرادی که نفوذ کلام دارند تلاش کنند تا اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم تبیین کنند و حاکمان اسلامی نیز از این افراد حمایت کند و این باعث خواهد شد در بین توده عامه جامعه به عنوان مسئله مهم تلقی شود.

وی در پایان افزود: اگر می خواهیم خدا از ما راضی و برکات الهی بر جامعه نازل شود همه باید امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم و نسبت به احیای این فریضه الهی تلاش داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز