مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

در عزادارای ها باید شور و شعور حسینی در کنار هم قرار گیرد

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۳:۴۱:۴۴
کد خبر: ۴۶۷۸۵۱
در عزادارای ها باید شور و شعور حسینی در کنار هم قرار گیرد
حجت الاسلام علی معبودی گفت: باید تمرکز کنیم و اجازه ندهیم که با عدم پایبندی به ارزش ها عاشورایی دیگر رقم بخورد و در عزاداری ها هم باید علاوه بر شور حسینی شعور حسینی هم مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر(عج) قزوین اظهار کرد: ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین فلسفه های بعثت پیامبران و پیامبر اسلام(ص) است که قیام امام حسین(ع) نیز مبتنی بر همین امر می باشد و در عزاداری های حسینی علاوه بر شور حسینی باید به اهداف بلند عاشورا نیز پرداخته شود.

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه مراسمات عزای حسینی با شور و حرارت خاصی برگزار می گردند اذعان کرد: برگزاری خوب این مراسمات حائز اهمیت است ولی باید در کنار آن به فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر است نیز باید توجه شود.

وی در خصوص علت پویایی واقعه عاشورا تبیین کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و دیگر اهداف والای امام حسین(ع) در قیام عاشورا سبب شده که بعد از گذشت 1377سال هم‌چنان واقعه عاشورا پویایی خود را داشته باشد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین با اشاره به لزوم تفکر بیش تر در مورد اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا اضافه کرد: باید همواره حرکت امام حسین(ع) را زنده نگه داریم و برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر که علت اصلی قیام سیدالشهدا نیز بود تلاش کنیم.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین و مهم ترین واجبات بوده و بسیاری از احکام دین به عمل کردن به این فریضه بستگی دارد.

وی تشریح کرد: همواره باید عبرت های عاشورایی را در نظر داشته و اجازه ندهیم همچون واقعه عاشورا ضدارزش ها جای ارزش ها را بگیرند.

این مقام مسوول بیان و آشکارسازی ارزش ها را یکی دیگر از علل قیام اباعبدالله عنوان و تاکید کرد: ما باید تمرکز کنیم و اجازه ندهیم که با عدم پایبندی به ارزش ها عاشورایی دیگر رقم بخورد.

حجت الاسلام معبودی در پایان با اشاره به فلسفه برگزاری مراسمات عزاداری ابراز کرد: فلسفه برگزاری عزاداری ها تربیت شیعه بوده چراکه مکتب اباعبدالله مکتب تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: لازم است مصیبت ها همان گونه که رخ داده اند بیان شوند تا از هرگونه تحریف در این زمینه جلوگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز