امروز رخ داد ؛

آغاز مطالعات ۵ طرح پژوهشی در حوزه گردشگری در آذربایجان غربی تصویب شد

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۳:۳۵:۴۷
کد خبر: ۴۶۷۹۵۲
آغاز مطالعات ۵ طرح پژوهشی در حوزه گردشگری در آذربایجان غربی تصویب شد
کهوریان : مکان یابی پروژه ها بسیار با اهمیت است که با تهیه و ارائه بسته های فرصت های سرمایه گذاری، علاقمندان برای فعالیت در این بخش را جهت سرمایه گذاری در استان ترغیب می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ در دومین جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که با حضور معاون امور عمرانی استاندار برگزارشد با هدف حمایت وتسهیل سرمایه گذاری در بخش گردشگری و توسعه این صنعت دراستان 5 طرح مطالعاتی و پژوهشی به تصویب رسید.
طرح پژوهشی مردم شناختی احیاء دریاچه ارومیه( جوامع انسانی حوزه های آبریز دریاچه) با هدف اشتغال در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی، طرح مردم شناختی موزه ها در بهبود و توسعه گردشگری، طرح پژوهشی مردم شناختی ارزیابی رفتار شناسی و نگرش گردشگران، و طرح شناسایی مناطق مستعد سرمایه گذارای در حوزه گردشگری و مطالعه جامع اماکن اقامتی در استان طرح های مصوب در این جلسه هستند.
معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به اهمیت پژوهش و انجام مطالعات جامع در حوزه گردشگری استان گفت:شناخت کامل و معرفی جامع از پتانسیل ها و توانمندیهای استان درابعاد مختلف صنعت گردشگری یکی از مهمترین الزامات دربحث برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاراست که بدلیل کافی نبودن این اطلاعات در استان، انجام این پژوهش ها کمک شایانی را برای تسهیل در ورود سرمایه گذاران در بخش های زیرساختی و اماکن رفاهی و اقامتی مورد نیاز ایجاد خواهد کرد.
تقی کهوریان افزود: مکان یابی پروژه ها بسیار با اهمیت است که با تهیه و ارائه بسته های فرصت های سرمایه گذاری، علاقمندان برای فعالیت در این بخش را جهت سرمایه گذاری در استان ترغیب می کند.
معاون امورعمرانی استاندارآذربایجان غربی درادامه با اشاره به برگزاری مراسم ویژه هفته فرهنگی آذربایجان غربی درآذرماه در تهران نیز گفت:این هفته فرصت بسیار مهمی است برای معرفی جاذبه ها و ظرفیت های سرمایه گذاری استان در بخش گردشگری وسایر بخشهای اقتصادی است .
تقی کهوریان ادامه داد:تاکنون برای معرفی جاذبه های گردشگری استان کار فرهنگی کم انجام شده است و باید از این فرصتها به بهترین نحو ممکن بهره برداری کرد.
وی ادامه داد:تمامی دستگاههای اجرایی ، فرمانداری ها و شهرداران استان در تهیه برنامه های ویژه این هفته با تقسیم کار مشخصی بطور جدی همکاری و مشارکت نمایند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز دراین جلسه گفت:آذرماه امسال با مشارکت شهرداری تهران هفته فرهنگی آذربایجان غربی در شهر تهران برگزار می شود.
عطاپورافزود:با هماهنگی های که انجام شده ، شهرداری تهران فضایی را برای معرفی توانمندیها و ظرفیت های آذربایجان غربی در اختیار مجموعه دستگاههای اجرایی استان قرار می دهد و برای هرچه بهتر برگزاری این هفته 10 کمیته تشکیل شده است.
وی ادامه داد:با توجه به همزمانی این هفته با هفته وحدت، برنامه های ویژه ای متناسب با این هفته و معرفی فرصتهای فرهنگی و اقتصادی و گردشگری استان برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه آغاز کاوشهای باستان شناسان در استان خبرداد و گفت: براساس هماهنگی های  بعمل آمده با پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور و نیاز استان با بهره مندی از تخصص هیئت های باستان شناسی ایرانی و خارجی عملیات کاوش در نقاط مختلف استان آذربایجان غربی آغاز شده است .
جلیل جباری افزود: یک گروه مشترک ایرانی و ارمنی با هدف شناخت لایه های تاریخی قلعه قبان ماکو و روانخانی معماری آن اقدام به حفاری خواهند کرد که اعتبار آن از جانب سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده است.
وی ادامه داد: یک هیئت 5 نفره اتریشی بهمراه باستان شناسان ایرانی کار شناسایی و مطالعات اولیه در تپه چورس چایپاره را در دستور کار قرار داده اند و در اردیبهشت ماه سال آتی نیز عملیات حفاری آن آغاز خواهد شد ،ضمن اینکه تامین اعتبار هیئت اتریشی از طرف دانشگاه اینسبورگ این کشور صورت می گیرد .
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از کاوش در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب نیز خبرداد و گفت: مرحله دوم مطالعات تحکیم ایوان خسرو تخت سلیمان تکاب با حضور دو نفر از متخصصین دانشگاه صنعتی درسدن آلمان هم اکنون در این مجموعه در حال مطالعه و پژوهش هستند که کلیه هزینه های آن نیز بعهده هیئت آلمانی می باشد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز