رییس کل دادگستری لرستان:

پیچیدگی بعضی از تشریفات اداری مفسده آور است/لزوم طراحی گردش کار مناسب در تمامی ادارات

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۳:۳۷:۳۲
کد خبر: ۴۶۷۹۵۷
پیچیدگی بعضی از تشریفات اداری مفسده آور است/لزوم طراحی گردش کار مناسب در تمامی ادارات
: قطعا" پیچیدگی بعضی از تشریفات اداری مفسده آور است و می بایست با طراحی گردش کار مناسب در تمامی ادارات هم از رفت و آمدهای بی دلیل جلوگیری کرد و هم از برخوردها و تنش های احتمالی در تشدید حجم کاری در ادارات و این مهم موجبات شفاف سازی عملکردها می شود.

به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان، جعفر بدری رییس کل دادگستری استان در جلسه شورای اداری شهر رومشکان با اشاره به مکانیزاسیون اداری در دستگاه قضایی و تشکیل دفاتر خدمات قضایی در سالهای اخیرخاطرنشان کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر با تشکیل دفاتر خدمات قضایی، تسهیل امورات مردم بهتر میسر گردیده مضاف بر اینکه راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی در دستگاه قضایی موجبات رضایت ارباب رجوع را فراهم نموده است.

رییس شورای قضایی تاکید کرد: قطعا" پیچیدگی بعضی از تشریفات اداری مفسده آور است و می بایست با طراحی گردش کار مناسب در تمامی ادارات هم از رفت و آمدهای بی دلیل  جلوگیری کرد و هم از برخوردها و تنش های احتمالی در تشدید حجم کاری در ادارات و این مهم موجبات شفاف سازی عملکردها می شود.   

رییس دادگستری استان سپس خاطر نشان نمود: بر اساس طراحی روند رسیدگیهای قضایی نحوه ابلاغ نسبت به گذشته بسیار سریع تر و ساده تر صورت می پذیرد، در خصوص خدماتی که دفاتر خدمات قضایی از بدو تشکیل پرونده تا صدور رأی صورت می پذیرد نیز سرعت رسیدگی و دسترسی شکات راحت تر می باشد.

بدری افزود: مهمترین اقدام در پیشگیری از وقوع و یا تکرار جرایم، آسیب شناسی علل وقوع جرایم است در این خصوص پژوهشگران علوم اجتماعی، جامعه شناسان، روانشناسان و نخبگان اجتماعی می تواند از لحاظ کارشناسی یاریگران علمی مناسبی باشند بنابر این با توجه به شرایط کنونی بکارگیری پژوهشگران علوم اجتماعی در دستگاه قضایی امری اجتناب ناپذیر است.

رییس شورای قضایی در پایان به مراسم عزای حسینی هیأتهای مذهبی اشاره نمود و بیان داشت: خوشبختانه در دههای اخیر به دلیل آگاهی بخشی رسانه ها و بخصوص رسانه ملّی در ترویج صحیح فرهنگ عاشورایی شاهد برپایی مراسم منظم و هدفمندی در سطح کشور هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز