برگزاری نماز ظهر عاشورا

۱۳۹۵/۰۷/۲۲ - ۰۹:۴۱:۳۹
کد خبر: ۴۶۸۴۶۳
برگزاری نماز ظهر عاشورا
عزاداران حسینی در پارس آباد مغان همزمان با سراسر کشور به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نماز ظهر عاشورا را در دهمین روز ماه محرم در مناطق مختلف روستایی و شهری با شکوه خاصی در فضایی سرشار از معنویت اقامه کردند.

به گزارش برنا، هیات های عزاداری و شبیه خوانان در این شهرستان ولایی  با طنین انداز شدن اذان ظهر ، آیین های عزاداری و شبیه خوانی را لحظاتی متوقف و با شرکت در نماز جماعت ظهر عاشورا با امام و مقتدای خود تجدید میثاق کردند.

نماز ظهر عاشورا که در تمام شهرها و روستاها به ویژه در سه نقطه شهر اردبیل با حضور عزاداران و عاقشان سیدالهشدا (ع) برگزار شد صحنه‌های باشکوهی از دلدادگی مردم حسینی اردبیل به ویژه جوانان و نوجوانی بود که در صف‌های منظم و به هم پیوسته نماز ظهر عاشورا در مصلای اردبیل و خیابان‌های همجوار و مسجد میرزاعلی اکبر به امامت آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به یاد آخرین نجواهای عاشقانه سیدالشهدا (ع) و یارانش با معبود بی‌همتا نماز عشقی را به جا آوردند تا لبیکی مجدد به آرمان بلند مکتب حسینی گفته باشند.

به رغم بارش صبحگاهی باران در روز عاشورا علاوه بر مصلای اردبیل، خیابان‌های همجوار با فرش و موکت مفروش شده بود تا نمازگزاران به هنگام شنیدن اذان ظهر در میعادگاه‌های نماز حاضر شده و با کنار گذاشتن عزاداری‌های خود در هنگام نماز، بیرق، و طبل، ‌شیپورها با معبود خود نجوا کرده و در یوم عاشورا  با امام حسین (ع) که تمام هستی خود را تقدیم راه احکام اسلامی کرد عهد و پیمانی ببندند تا هیچ وقت نماز اول وقت و به جماعت را تاخیر نیندازند.

در بین‌الصلاتین با حضور مداحان اهل بیت عزاداری شده و در یوم حزن و اندوه عاشورای حسینی شرکت‌کنندگان در نماز ظهر عاشورا بر سر و سینه زده و یاد سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) را گرامی داشتند.

علاوه بر مصلی و خیابان‌های همجوار در مسجد هاشمیه اردبیل با حضور عزاداران محلات 13 گانه و بقعه امامزاده سید صدرالدین اردبیل نماز ظهر عاشورا با شکوه هر چه تمام‌تر اقامه شد تا مردم در این روز حزن و اندوه حسینی بتوانند نماز اول وقت خو را اقامه کنند.

در سایر شهرهای استان اردبیل به امامت روحانیون و ائمه جماعات نمازهای ظهر عاشورا برگزار شد تا عزاداران در کنار اقامه عزای حسینی در این مراسم معنوی حضور پیدا کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس بیان کرد: اگر فلسفه قیام امام حسین (ع) را درست و منطقی تحلیل و بررسی کنیم مشاهده می‌کنیم که امام حسین (ع) برای نماز و اقامه  آن قیام کرده و در کنار آن احیای امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان اصلی‌ترین ارزش در جامعه معرفی می‌کند.

الله‌شکر عبدی با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین (ع) مستحب است امام برپایی نماز یومیه به جماعت و اول وقت و همچنین احیای امر به معروف و نهی از منکر از فرایض واجب الهی است، ادامه داد: همه باید نسبت به برپایی نماز اول وقت همت کرده و اجازه ندهیم این فریضه الهی در جامعه به فراموشی سپرده شود.

وی عنوان کرد: هر چه دستاوردها مادی و معنوی داریم در سایه نماز و فرایض واجب الهی است و دوری از آن می‌تواند ما را به مهلکه نابودی بکشاند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز