جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی برگزار شد

۱۳۹۵/۰۷/۲۲ - ۱۰:۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۶۸۴۷۵
جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی برگزار شد
دومین جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 آذربایجان غربی با حضور استاندار، رییس سازمان برنامه و بودجه استان و مسئولان دستگاههای اجرایی عضو ستاد در استانداری برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی و رئیس ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان در این جلسه با اشاره به اهمیت سرشماری عمومی نفوس و مسکن در برنامه ریزی برای توسعه استان در بخش های مختلف، بر لزوم همکاری دستگاههای اجرایی برای اجرای هرچه بهتر این طرح ملی در روز های باقی مانده تأکید کرد.

وی گفت: دستگاههای اجرایی ضمن تشویق و ترغیب مردم به مشارکت در سرشماری اینترنتی، بر ثبت نام اینترنتی کارکنان دولت در سرشماری تأکید کنند.

ناصر حضرتی، رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: مرحله اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ همزمان با سراسر کشور از سوم مهر در آذربایجان غربی اغاز شده است و تا ۲۴ مهر ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این مرحله  سرپرست خانوارها  از طریق سایتhttps://www.sarshomari۹۵.ir  به صورت داوطلبانه آمار و اطلاعات نفوس و مسکن را ثبت می کنند.

حضرتی از آغاز مرحله حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن از ۲۵ مهر ماه خبر داد و گفت: همه تمهیدات لازم برای اجرای مرحله حضوری سرشماری اندیشیده شده و هیچ مشکلی در رابطه با تجهیز ستادهای شهرستانی وجود ندارد.

مدیراجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی به نام نویسی ۶ هزار و ۴۴۲ نفر برای مشارکت درسرشماری به عنوان آمارگیر اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۰۰۰ نفر از این تعداد پس از گزینش، دوره های آموزشی را گذرانده اند که ۸۷۰ نفر به عنوان مأموران آمارگیر مشغول فعالیت می شوند و مابقی به عنوان نیروهای ذخیره در صورت نیاز دعوت به کارخواهند شد.

حضرتی از الکترونیکی بودن و حذف کاغذ  درمرحله حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ خبر داد و گفت: یک هزار و ۳۹ تبلت برای انجام سرشماری به صورت مراجعه خانه به خانه در اختیار مأموران آمارگیر و کارشناسان فنی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به وضعیت استان آذربایجان غربی در سرشماری اینترنتی اشاره و اظهار داشت: با توجه به پایین بودن ضریب نفوذ اینترنت در استان، تراکم جمعیت و استقبال کم کارکنان دستگاههای اجرایی، آمار سرشماری اینترنتی استان پایین تر از میانگین کشوری است.

رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: شهرستان های سردشت، شوط، بوکان، مهاباد و ماکو بیشترین سهم را در ثبت سرشماری اینترنتی دارند درحالیکه شهرستانهای میاندوآب، اشنویه، سلماس و خوی  به لحاظ مشارکت در سرشماری اینترنتی در رتبه های آخر هستند.

حضرتی در پایان گفت: ضرورت دارد دستگاههای اجرای استان بر ثبت نام اینترنتی کارکنان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن تأکید کنند تا در روزهای باقی مانده شاهد ارتقاء رتبه استان باشیم.

در ادامه جلسه مسئولان دستگاههای اجرایی عضو ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن۹۵  آذربایجان غربی نظرات و پیشنهادات خود را به منظور اجرای هرچه بهتر سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان ارائه کردند.

نظر شما