طی نامه ای از سوی وزارت بهداشت؛

دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه سلامت و امنیت غذایی برتر شد

۱۳۹۵/۰۷/۲۲ - ۱۱:۰۵:۰۴
کد خبر: ۴۶۸۴۹۳
دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه سلامت و امنیت غذایی برتر شد
دکتر علی اصغر فرشاد قائم مقام معاون اجتماعی وزیر بهداشت اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین به خاطر همکاری بین بخشی در حوزه سلامت و امنیت غذایی حائز مقام برتر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دانشگاه علوم پزشکی قزوین به دلیل همکاری بین بخشی در حوزه سلامت و امنیت غذایی ضمن انتخاب به عنوان واحد برتر کشوری به صورت مشترک با سمنان در این زمینه؛ طی ارسال نامه ای از سوی دکتر علی اصغر فرشاد قائم مقام معاون اجتماعی وزیر بهداشت به دکتر منوچهر مهرام رئیس این دانشگاه انجام شد مورد تحسین این وزارتخانه قرار گرفت.

مطابق نامه رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور این ارزیابی بر اساس سه محور «تثبیت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان»، «شکل گیری خانه مشارکت مردم در سلامت استان» و «توجیه کارگروه ساغ استان و دریافت مصوبه تدوین برنامه جامع سلامت آن» انجام شده است.

در نامه مذکور دکتر فرشاد تصریح کرده است که دانشگاه علوم پزشکی قزوین با توجه به سابقه طولانی در اجرای نظام نامه به عنوان سرآمد در استقرار نظام نامه استانی مدیریت سلامت همه جانبه شناخته شده و تنها دانشگاهی است که مستندات لازم را به صورت کامل ارائه کرده است.

وی یادآور شده است که این ارزیابی ها به منظور توسعه رویکرد همکاری های بین بخشی در کاهش عوامل خطر مرگ های زودرس و فراهم آوردن شرایط اجتماعی حامی سلامت انجام می شود.

 همچنین از سال آتی شیوه نامه ارزیابی عملکرد سلامت محوری استانداران و شاخص های مندرج در آن ملاک این ارزیابی ها خواهد بود.

 

نظر شما