۷۰ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۷:۵۹:۱۸
کد خبر: ۴۶۸۸۶۵
۷۰ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت هستند
مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: بیش از 70 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا،حسین خوبان  اظهار کرد: بیمه سلامت استان تعداد ۵۳۰ نفر از بیماران خاص استان را تحت حمایت خود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۳۰ هزار نفر از مردم استان که شامل ۷۲ درصد از جمعیت استان است، زیر چتر حمایتی بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد:  آمار بیمه‌شدگان این اداره کل به تفکیک در صندوق بیمه روستایی نزدیک به 388 هزار نفر، در صندوق بیمه کارمندی نزدیک به 72 هزار و 500 نفر و در صندوق بیمه سلامت همگانی نزدیک به 57 هزار نفر است.

خوبان عنوان کرد: در صندوق سایر اقشار نزدیک به 13 هزار و 500 نفر بیمه شده تحت پوشش قرار دارد و این اداره کل حدود 530 نفر از بیماران خاص استان را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: دهیاران در روستاها ارتباط نزدیکی با مردم دارند که می‌توانند بهترین گزینه برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در زمینه مباحث بیمه‌ای باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یادآور شد: بیماران خاص تحت حمایت بیمه سلامت استان دارای دفترچه  بیمه رایگان هستند و داروها و لوازم مصرفی مربوط به بیماران خاص، بیماران دیالیزی، هموفیلی و تالاسمی رایگان است.

خوبان خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان کارمندی توجه داشته باشند در صورت رفتن به مرخصی بدون حقوق، انفصال از خدمت و ازدواج فرزندان تحویل دفترچه بیمه در کمترین زمان به اداره بیمه سلامت الزامی است تا بیمه شده مشمول بدهی نباشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز