استاندار هرمزگان در دیدار با سفیر سنگاپور:

شرایط همکاری تجاری برای سنگاپور در هرمزگان فراهم است/سفیر سنگاپور: ظرفیت های ساحلی و دریایی هرمزگان زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری است

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۸:۰۹:۴۱
کد خبر: ۴۶۸۸۷۰
شرایط همکاری تجاری برای سنگاپور در هرمزگان فراهم است/سفیر سنگاپور: ظرفیت های ساحلی و دریایی هرمزگان زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری است
استاندار هرمزگان گفت: دو کشور ایران و سنگاپور علاقه مند به تبادلات تجاری هستند که در این میان استان هرمزگان می تواند نقش مهمی داشته باشد و می توانیم روابط تجاری خوبی با هم داشته باشیم و سنگاپور می تواند در پروژه های استان هرمزگان سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در دیدار با سفیر سنگاپور در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هرمزگان استانی پهناور است که ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه های مختلف دارد، عنوان کرد: به لحاظ شرایط آب و هوایی این استان با کشور سنگاپور مشابهت هایی دارد و کارکردهای موجود در سنگاپور در این استان هم می تواند وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: هرمزگان در کریدور شمال به جنوب قرار دارد و به عنوان استانی ترانزیتی می تواند کشورهای خلیج فارس و اقیانوس هند را به آسیای میانه وصل کند و امکانات بندری و کشتی سازی بسیار خوبی در هرمزگان وجود دارد.

استاندار هرمزگان افزود: این استان در زمینه های مختلف امکان همکاری با کشور سنگاپور را دارد و پس از اجرای برجام نیز امکان همکاری با کشورهای مختلف فراهم شده است.

جادری با بیان اینکه سنگاپور در زمینه کشتی سازی سابقه خوبی دارد و از کشورهای موفق و دارای تجربه است، تصریح کرد: در هرمزگان هم صنعت کشتی سازی وجود دارد که پس از برداشتن شدن تحریم ها شرایط آن در حال بهبود است.

وی خاطرنشان کرد: سنگاپور کشوری دارای ظرفیت های گردشگری است و امکانات بسیار خوبی دارد و علاقه داریم از تجارب یکدیگر در این زمینه نیز استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان به وجود بیش از هزار کیلومتر ساحل و 9 شهرستان ساحلی و و دو شهرستان جزیره ای در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: زیرساخت های هرمزگان در حال توسعه است و فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی نیز در حال اجراست و امکانات حمل و نقلی در چهار بخش در هرمزگان وجود دارد.

جادری گفت: بندر رجایی بندر کانتینر بر تعریف شده و ظرفیت حمل و نقلی ریلی این استان نیز40 میلیون تن تعریف شده است و فرودگاه بندرعباس نیز در حال توسعه است که می توان در آن سرمایه گذاری داشت.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان با سنگاپور در زمینه های مختلف می تواند همکاری داشته باشد، اضافه کرد: گردشگری و شیلات و کشتی سازی از زمینه های مناسب برای همکاری با توجه به ظرفیت های دو طرف است.

استاندار هرمزگان یادآور شد: دو کشور ایران و سنگاپور علاقه مند به تبادلات تجاری هستند که در این میان استان هرمزگان می تواند نقش مهمی داشته باشد و می توانیم روابط تجاری خوبی با هم داشته باشیم و سنگاپور می تواند در پروژه های استان هرمزگان سرمایه گذاری کند.

ظرفیت های ساحلی و دریایی هرمزگان زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری است

اینگ کنگ یونگ سفیر سنگاپور در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه در آینده با هیئت بزرگتری در هرمزگان حضور خواهم یافت، عنوان کرد: هرمزگان نقشی کلیدی در اتصال جنوب به شمال دارد و اگر به زیرساخت های این استان بیشتر پرداخته شود هرمزگان می تواند نقشی رقابتی در منطقه با سایر شهرها و استان ها داشته باشد.

وی ادامه داد: سنگاپور علاقه دارد با هرمزگان ارتباط و همکاری داشته باشد و امیدوارم این دیدار و بازدید آغاز تبادل این همکاری ها باشد.

سفیر سنگاپور در جمهوری اسلامی ایران افزود: در سفر به این استان با تجهیزات و ظرفیت های هرمزگان و به خصوص بندرعباس آشنایی پیدا کردم و تلاش می کنم تا سرمایه گذاران سنگاپوری را نیز برای بازدید از این استان و سرمایه گذاری در آن ترغیب کنم.

یونگ تصریح کرد: در زمینه تجارت می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم و نقش دولت نیز آماده کردن تجهیزات است تا با کمترین مشکل این همکاری را داشته باشیم و با توجه به همکاری میان دو دولت ایران و سنگاپور می توانیم این همکاری را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هرمزگان برای توسعه صنعت گردشگری نیز ظرفیت مناسبی دارد، اظهار داشت: نیاز است این استان در کشورهای دیگر بیشتر معرفی شود.

سفیر سنگاپور در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: تلاش می کنیم تا با حضور هیئت تجاری و سرمایه گذاری از سنگاپور در هرمزگان همکاری ها افزایش یابد و می توانیم از ظرفیت های ساحلی و دریایی هرمزگان برای همکاری استفاده کنیم.

در پایان دیدار دو طرف هدایایی را به رسم یادبود به یکدیگر اهدا کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز