استاندار قزوین:

عاشورا آغازگر انقلاب اسلامی بود

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۹:۳۵:۲۹
کد خبر: ۴۶۸۹۴۸
عاشورا آغازگر انقلاب اسلامی بود
فریدون همتی گفت: در واقع می توان عاشورا و فرهنگ آن را نقطه آغازی برای شروع انقلاب اسلامی برشمرد که ثمرات خوبی در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جمع عزاداران روستای زرآباد از توابع الموت شرقی اظهار کرد: فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام موتور محرکه انقلاب اسلامی بوده و هست و ما باید ادامه دهنده راه حسینی باشیم.

همتی بیان کرد: اساس حرکت امام حسین(ع) و انقلاب اسلامى از عاشورا بود و این واقعه عظیم را در حقیقت باید زیربنا و موتور محرکه انقلاب اسلامی و شکل گیری نهضت امام خمینی دانست.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی با تبیین فلسفه قیام امام حسین در مساجد سراسر کشور حرکت عظیم مردمی شکل گرفت و با بیداری عمومی که در جامعه ایجاد شد نهضتی شکل گرفت که در نهایت پایه های رژیم استبدادی را سرنگون کرد.

استاندار تصریح کرد: در طول تاریخ همواره از سوی دشمنان سعی شده تا شور و شوق حسینى را در دل ملت ایران کمرنگ کنند اما پیام حضرت اباعبدا... مثل خورشیدى عالم تاب خاموشی ندارد و همواره انرژی بخش و جهت دهنده حرکات و برنامه های انسانی و هدایت گر بوده است.

همتی اذعان کرد: عاشورا و قیام امام حسین محدود به شیعیان نیست و در حال حاضر حتى غیر شیعیان و حتى غیر مسلمانان نیز احترام و ارادت ویژه اى به شخصیت و اندیشه ها و آرمان های والای حضرت اباعبدالله(ع) دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز