فعالیت ۶۰ واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی در همدان

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۰۷:۳۹:۱۹
کد خبر: ۴۶۹۴۱۸
فعالیت ۶۰ واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی در همدان
رحیم بیات با بیان اینکه 60 واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی در این استان فعال است افزود: از این تعداد واحد تولید قارچ 9 واحد صنعتی است که 100 تن در سال تولید دارند و بقیه مربوط به واحدهای تولید قارچ خانگی است که کمتر از 50 تن تولید دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه 60 واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی در این استان فعال است افزود: از این تعداد واحد تولید قارچ 9 واحد صنعتی است که 100 تن در سال تولید دارند و بقیه مربوط به واحدهای تولید قارچ خانگی است که کمتر از 50 تن تولید دارند.

وی با بیان اینکه سالانه سه هزار و 29 تن قارچ خوراکی در استان همدان تولید می شود اظهار کرد: بیشتر تولیدات قارچ همدان به استان های همجوار صادر می شود و در فصل پاییز و زمستان قارچ این استان همدان به کشور عراق به طور غیر رسمی صادر می شود.

بیات ادامه داد: برای راه اندازی یک واحد تولید قارچ 80 درصد برآورد طرح برای واحدهای صنعتی تسهیلات داده می شود و 20 درصد سهم آورده شخصی است.

وی با بیان اینکه تولید قارچ خوراکی علاوه بر افزایش تولیدات قارچ استان می تواند زمینه ساز اشتغالزایی نیز باشد افزود: تولید قارچ خوراکی دارای توجیه اقتصادی بالایی در بین زیر بخش های کشاورزی است.

بیات با بیان اینکه تولید قارچ در هر فضای سرپوشیده و دارای آب و برق امکان پذیر است افزود: زمینه استفاده از منابع دولتی اعم از زمین، آب و تسهیلات بانکی برای تولید قارچ فراهم است.

وی با بیان اینکه قارچ دارای مزایا و ارزش غذایی بالایی است افزود: سرانه مصرف این ماده غذایی در کشورهای پیشرفته بیش از سه کیلو است اما در ایران کمتر از یک کیلو و نیم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز