مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خواستار شد؛

به کارگیری معماری ویژه در جاده قزوین الموت تنکابن

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۱:۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۶۹۵۶۱
به کارگیری معماری ویژه در جاده قزوین الموت تنکابن
حامد مانی فر طی مکاتبه ای با وزیر راه و شهرسازی خواستار به کارگیری طراحی معماری ویژه و خاص برای پل ها و ابنیه فنی در جاده قزوین- الموت- تنکابن با هدف ثبت نگاه و شیوه معماری امروز برای آیندگان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در این رابطه گفت: محور قزوین- الموت - تنکابن که در استان قزوین در حال احداث می باشد دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی بوده و تکمیل و بهره برداری از آن از اولویت های دولت می باشد.

مانی فر ضمن اشاره به این که منطقه الموت دارای طبیعتی با ویژگی های فراوان زیست محیطی و اکولوژیکی و مناظری بدیع و منحصر به فرد است افزود: الموت قابلیت و ظرفیت توجه ویژه را داشته که قطعا با تکمیل پروژه های راهسازی موجود گردشگران بسیاری به این منطقه سرازیر خواهند شد.

وی در این مکاتبه با تاکید بر توجه ویژه وزرات راه و شهرسازی به مقوله معماری و فلسفه زیبایی شناسی در این دولت اذعان کرد: احداث این پروژه ها فرصت مناسبی است تا با طراحی و ساخت پل ها، ابنیه فنی و تاسیسات بین راهی خاص و ویژه بتوان دوره ای خاص از تاریخ کشور را برای همیشه ماندگار کرد.

دبیر کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی استان در ادامه ضمن قدردانی از توجه و تاکید وزیر راه و شهرسازی به معماری راه درخواست کرد تا پل ها و ابنیه فنی مسیر یاد شده که از زوایای مختلف برای رهگذران و گردشگران قابل دیدن هستند در وهله اول توسط طراحان برجسته طراحی معماری شده و سپس مورد محاسبه فنی و ساخت قرار گیرند.

مانی فر با اشاره به اینکه درخواست از وزیر جهت مطالعات تخصصی معماری راه برای تمامی تاسیسات، ابنیه فنی و اجزا و عناصر طول مسیر صورت گرفته گفت: این اداره کل نیز آمادگی دارد تا در کنار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تمام ظرفیت خود را برای تحقق هرچه بهتر این امر به کار گیرد.

گفتنی است عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن موافقت با این درخواست موارد را جهت اقدام به مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابلاغ کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز