معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استاندار البرزگفت:

سرمایه‌گذاری یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی هر استان است

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۳:۴۹:۰۴
کد خبر: ۴۶۹۶۲۶
سرمایه‌گذاری یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی هر استان است
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استاندار البرزگفت: برای اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی نباید منتظر جذب اعتبارات دولتی باشیم.

عبادلله‌ کامکار درگفت وگو با خبرگزاری برنا ، اظهارکرد: سرمایه‌گذاری یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی هراستان است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های بخش دولتی ، با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌توان بسیاری از طرح‌های نیمه تمام استان را به اتمام رساند و طرح‌های جدیدی راکلید زد.

کامکار اضافه کرد: به عنوان مثال با توجه به وضعیت نامناسب اعتباری دولت ، برای اتمام پروژه‌ای مانند اتوبان همت باید به فکر جذب سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی باشیم چون در غیر این صورت روند تکمیل این پروژه بسیار طولانی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به موانع تخصیص اعتبارات دولتی افزود: درشرایط فعلی، تخصیص اعتبار ازسوی دولت  برای  اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی‌کاری زمان بر است چون ممکن است اعتبار درنظرگرفته شده  برای طرحی در جای دیگر هزینه شود.

این مسئول توضیح داد: مشارکت بخش خصوصی دراجرای این پروژه‌ها به‌کوتاه‌تر شدن زمان اتمام‌ آنها کمک می‌کند و باعث می‌شود مشکلات مردم دربازه زمانی کمتری مرتفع شود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استاندار البرز ابرازکرد: بدون شک با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی حفظ وضع موجود در بخش تولید استان نیز راحت‌تر خواهد بود.

کامکاردر ادامه با اشاره به مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: این کارگروه تاکنون 300 مصوبه داشته است.

این مسئول اظهارکرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته،  بیش از 75 درصد از مشکلاتی‌که در این‌کارگروه توسط صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مطرح شده مرتفع شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تولیدکالاها و محصولات بیش از نیاز در استان‌ گفت: بسیاری از این کالاها زمینه صادرات دارند .

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استاندار البرز در پایان افزود: باید با ایجاد فضای مناسب بازاریابی زمینه صادرات این تولیدات به سایر کشورها فراهم شود چون این‌کار باعث ارزآوری و درنهایت رونق اقتصادی استان می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز