نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین:

مساجد قرارگاه مقابله با تهاجم فرهنگی هستند

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۳:۳۹:۲۹
کد خبر: ۴۶۹۷۰۲
مساجد قرارگاه مقابله با تهاجم فرهنگی هستند
آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: امروزه مساجد و نمازهای جماعت قرارگاه مقابله با تهاجم فرهنگی که توسط دشمنان طراحی شده محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در دیدار حجت الاسلام علی رمضانی مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین و جمعی از کارکنان این دبیرخانه اظهار کرد: ما در جنگ فرهنگی و معنوی قرار داریم که این جنگ به مراتب خطرناک تر و کشنده تر از جنگ نظامی است.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: در حوزه‌ مساجد به خاطر غفلت طولانی‌ مدت تاریخی دردهای کهنه وجود دارد که با یک جلسه برطرف نمی شود.

وی بیان کرد: بسیاری از جلساتی که برگزار می شود تشریفاتی بوده و کاربرد آن ها تنها یادآوری مسوولیت ها و وظایف است و هرچند برگزاری آن لازم و ضروری است اما نمی تواند گره گشای مشکلات باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با طرح این سوال که کار مسجد را باید از کجا شروع کنیم گفت: باید ببینیم کار مسجد باید با محوریت بنای مسجد، برنامه های فرهنگی، هیات امنا، کانون های فرهنگی، پایگاه بسیج آغاز شود و یا باید راهکار دیگری را در پیش گرفت که اگر پاسخ این سوال را پیدا کنیم یقینا راه موفقیت را نیز پیدا خواهیم کرد.

آیت الله عابدینی با بیان این که خداوند راه موفقیت در مسجد را به ما نشان داده است یادآور شد: طبق آیه شریفه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ» خداوند به کسانی اجازه ورود به کار در مساجد را داده که دغدغه های ایمانی و دینی، آن ها را پای کار آورده باشد.

وی با تاکید بر این که نباید با انگیزه های مادی و شغلی وارد کار در حوزه مساجد شویم خاطرنشان کرد: امکان ندارد گروهی برای انگیزه های غیر ایمانی و دینی در مساجد فعالیت کنند و کارشان اثرگذار شده و با پیشرفت همراه شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اصل عمران و آبادانی مسجد، نشاط معنوی و دینی است و تحقق این هدف به ساختمان و یا بنای مسجد ارتباطی ندارد.

آیت الله عابدینی با تاکید بر این که مسجد فرصت بی بدیلی است که در عالم بی نظیر است تصریح کرد: کسی در حوزه دین اثرگذار است که در مسجد تربیت شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از ظرفیت مساجد که بسیاری از فرصت ها نظیر بسیج، امام جماعت، هیات امنا، ترکیب جمعیتی و کانون های مساجد را در دل خود جای داده غافل هستیم که باید تلاش کنیم تا از این فرصت ترکیبی به شکل مطلوب بهره مند شویم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تاکید کرد: امامان جماعت‌ به عنوان فرماندهان مساجد به عنوان قرارگاه مقابله با جنگ نرم هستند که باید آنها را به رسمیت بشناسیم تا در جنگ فرهنگی پیروز شویم.

آیت الله عابدینی توانایی کار جمعی را یکی از ضرورت های کار در مساجد عنوان کرد و افزود: ایمان قوی، تقوا و تسلیم در برابر خدا شرایط ورود به کار جمعی و موفقیت در آن است.

وی توجه به مدیریت عاشورایی در مسجد را یکی دیگر از اهداف این حوزه معرفی کرد.

گفتنی است حجت الاسلام علی رمضانی مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین هم در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه های انجام شده توسط این کانون را ارائه کرد.

امام جمعه2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز