در راستای کنترل فضای مجازی صورت گرفت؛

برگزاری همایش صیانت از کودکان آنلاین در قزوین

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۴:۰۴:۵۱
کد خبر: ۴۶۹۷۲۳
برگزاری همایش صیانت از کودکان آنلاین در قزوین
همایش صیانت از کودکان آنلاین با محوریت بررسی امنیت و سلامت کودکان آنلاین در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توسط اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، در همایش صیانت از کودکان آنلاین با محوریت بررسی امنیت و سلامت کودکان آنلاین در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که با حضور دکتر روح الله مومن نسب رییس مرکز آموزش سواد رسانه ای، پژوهشگر و کارشناس فضای مجازی، مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، سرهنگ عبدالله طاهری فرمانده بسیج ادارات کل حوزه شهید بابایی، سرهنگ فخرالدین توکلی رییس پلیس فتای استان قزوین و مهران قاسمی معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان قزوین در محل سالن نمایش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزارگردید بر رصد فعالیت کودکان در فضای مجازی تاکید شد.

کانون2

مژده اروجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین این همایش را فرصتی برای آگاهی بیشتر خانواده ها از واقعیت و ماهیت پرخطر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دانست.

اروجی با متفاوت خواندن نیازهای کودکان دیروز و امروز تلاش برای شناخت هدفمند و برطرف کردن نیازهای تازه فرزندان را از وظایف امروز خانواده ها عنوان کرد.

در ادامه سرهنگ فخرالدین توکلی رییس پلیس فتای استان قزوین درباره آسیب های عدم نظارت بر حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مطالبی را بیان کرد.

دکتر روح الله مومن نسب رییس مرکز آموزش سواد رسانه ای، پژوهشگر و کارشناس فضای مجازی هم درباره جایگاه فضای مجازی در زندگی امروز و اثرگذاری آن در روابط خانوادگی سخنانی را بیان کرد.

دکتر مومن نسب با بیان مفاهیم پایه فن آوری و ارتباطات نمونه هایی از تغییر رفتارهای انسانی بر اثر گسترش فن آوری را عنوان کرد.

وی با اشاره به این که تسخیر افکار منجر به تغییر رفتار می شود گفت: شبکه های اجتماعی افراد را از خانواده و آشنایان دور و به غریبه ها نزدیک می کند که به همین خاطر امروز به شبکه های اجتماعی لقب شبکه های ضد اجتماعی داده اند.

این کارشناس فضای مجازی در ادامه درباره سلامت مجازی و جایگاه نظارت خانواده بر حضور فرزندان در شبکه های اجتماعی و اینترنت نیز مطالبی را یادآور شد.

گفتنی است در پایان این همایش نیز به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) نمایش مذهبی "پروازهای پرپر" برای مهمانان به اجرا درآمد.

همچنین مسوولان و مدیران کل دستگاه های دولتی استان و مربیان کانون و معاونان پرورشی آموزش و پرورش از جمله مهمانان این همایش بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز