معاون علوم پزشکی استان اردبیل:

نظارت بر بهداشت و کیفیت نان در استان اردبیل تشدید می‌شود

۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۱۲:۳۱:۴۳
کد خبر: ۴۶۹۸۸۴
نظارت بر بهداشت و کیفیت نان در استان اردبیل تشدید می‌شود
معاون علوم پزشکی استان اردبیل گفت: برای ارتقاء سطح بهداشتی و کیفیت نان اقداماتی نظارتی و کنترلی در استان اردبیل تشدید می‌شود.

به گزارش برنا، حجت خلیل‌اللهی در جلسه بررسی سلامت و بهداشت مواد غذایی در اردبیل اظهار داشت: با اینکه تاکنون 7 دستگاه اجرایی در استان اردبیل در کنترل بهداشت و کیفیت نان دخیل است ولی متاسفانه تاکنون نان در استان اردبیل متولی مشخصی نداشته است.

وی افزود: دخالت 7 دستگاه اجرایی مربوطه سبب شده که هیچ دستگاهی به صورت کامل بر کیفبت و بهداشت نان نظارت نداشته باشد و به همین دلیل نیاز است که سازمان غذا و داروی استان اردبیل به صورت مستقل وارد عمل شده و اقدامات نظارتی و کنترلی را مبنی بر بهداشت و کیفیت نان بر عهده بگیرد چرا که در مدت 10 سال نتیجه مطلوبی به دست نیامده است.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارتقاء بهداشتی مواد غذایی در سطح استان اردبیل در سال گذشته اعتباری در حدود 12 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی تخصیص یافته است تا بتوانیم با آزمایش نمونه‌های مواد غذایی از سلامت آنان اطمینان حال کنیم.

خلیل‌اللهی تصریح کرد: با گزارشات به دست آمده در سال گذشته 620 تن برنج هندی تاریخ گذشته در سطح استان اردبیل به فروش رسیده است و با آزمایشات انجام شده 227 تن گندم غیر قابل مصرف توقیف شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با حضور نمایندگان 40 دستگاه اجرایی 8 جلسه برگزار شده و یکی از تصمیماتی که در این جلسات اخذ شده مبنی بر جمع‌آوری عسل فروشی‌ها توسط راه‌و شهرسازی است که بایستی فاصله 22.5 متری از حریم جاده‌ها حفظ شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز