مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان :

پرداخت ۷۹ درصد تسهیلات سند اشتغال این استان در ۷ ماه اول سال جاری/انتقاد ازعملکرد بانک های خصوصی درپرداخت تسهیلات اشتغالزا

۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۰۸:۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۶۹۹۴۳
پرداخت ۷۹ درصد تسهیلات سند اشتغال این استان در ۷ ماه اول سال جاری/انتقاد ازعملکرد بانک های خصوصی  درپرداخت تسهیلات اشتغالزا
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: متاسفانه عملکرد بانکهای خصوصی در پرداخت تسهیلات اشتغالزا چندان قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،علی آشتاب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان در سخنانی از پرداخت ۷۹ درصد تسهیلات سند اشتغال این استان در ۷ ماه اول سال جاری خبر داد.

وی افزود: تا تاریخ ۱۵ مهر ماه سال جاری هزار و ۴۳۶ میلیارد و ۶۶۲ میلیون تومان تسهیلات مصوب در راستای طرح ها و اهداف سند اشتغال استان مصوب شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: همچنین مبلغ هزار و ۱۴۰ میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومان از این مصوبات پرداخت شده  و ۱۲ میلیارد تومان نیز عقد قرار داد شده است.

وی عنوان کرد: میزان تسهیلات پیش بینی شده در سند اشتغال با توجه به تعهدات بانک ها دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان است که با احتساب میزان پرداختی یعنی هزار و ۱۴۰ میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومان، میزان ۵۳ درصد اهداف یک ساله این سند در استان، محقق شده است.

وی گفت:  عملکرد هفت ماهه بانک ها در این زمینه در استان ۷۹ درصد تحقق یافته است و امید می رود این روند تا پایان سال به صورت کامل محقق شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد: بانک ملی در این زمینه میزان ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات متعهد شده که تا کنون ۲۲۸ درصد پرداختی داشته و ۱۱۴ درصد افزایش پرداخت داشته است.

آشتاب افزود: بانک ملت نیز از ۱۵۰ میلیارد تومان متعهد شده که ۲۵۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و ۱۶۸ درصد افزایش پرداخت داشته است.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات متعهد شده که ۱۳۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و این بانک نیز ۱۳۲درصد رشد در پرداخت تسهیلات داشته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطر نشان کرد: بانک تجارت از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده تا کنون ۱۷ میلیارد تومان پرداختی داشته که عملکرد مناسبی نداشته است و وضعیت بانک های سپه، مسکن، توسعه تعاون، صنعت و معدن، توسعه صادرات، مهر امید و رفاه نیز قابل قبول است.

آشتاب با بیان اینکه عملکرد بانک های خصوصی در این زمینه چندان قابل قبول نیست گفت: بانک مهر اقتصاد از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات متعهد شده فقط سه میلیارد تومان پرداخت کرده و بانک قوامین هم از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات متعهد شده فقط ۱۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی افزود: بانک انصار از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات متعهد شده فقط شش میلیارد تومان پرداخت کرده و بانک پاسارگاد نیز از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده فقط ۸۲ میلیون تومان پرداخت کرده که ارقام مناسبی نیستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: بانک آرمان نیز از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات متعهد شده هیچ گونه گزارشی ارائه نکرده است.

آشتاب گفت: بانک های سینا و موسسه ثامن نیز به ترتیب از ۵۰ و ۴۰  میلیارد تومان تعهد شش میلیارد و ۱۹ میلیارد تومان پرداخت کرده اند.

وی ادامه داد: بانک های دولتی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال ۹۲ درصد تعهداتشان عملیاتی شده ولی بانک های خصوصی تنها هفت درصد از تعهداتشان اجرایی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز