استاندار خراسان‌جنوبی:

نظارت بر مراکز درمانی اعتیاد مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد

۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۰۸:۳۹:۲۰
کد خبر: ۴۶۹۹۵۰
نظارت بر مراکز درمانی اعتیاد مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد
استاندارخراسان‌جنوبی گفت: مسئولان تلاش کنند تا از ورود افراد به ورطه اعتیاد پیشگیری کنند تا نیاز نباشد هزینه‌های هنگفت برای مقابله و درمان صرف شود.

به گزارشخبرگزاری برنا، سید علی اکبر پرویزی، شب گذشته (25 مهرماه) در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با تاکید بر اینکه باید برای آگاه‌سازی جامعه آموزش‌های عمومی پیشگیری از مواد مخدر و فرهنگ‌سازی دنبال شود، عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در این زمینه ورود کنند.

وی بیان کرد: برای حل معضل اعتیاد باید خانواده‌ها را نسبت به  آسیب‌های اعتیاد آگاه کنیم.

استاندارخراسان‌جنوبی با بیان اینکه برخورد و مقابله با سرشاخه‌های واقعی باندهای مافیای مواد مخدر باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار باشد، ادامه داد: حل مشکلات و معضلات حوزه مواد مخدر باید ریشه‌ای بررسی شود و برخورد با قاچاقچیان عمده مورد توجه ویژه باشد.

 وی، خواستار احصاء امار معتادن استان با روش‌های مناسب و بر مبنای واقعیت‌ها شد و ادامه داد: این آمار می‌تواند ما را برای برنامه‌ریزی هدفمند کمک کند تا بر اساس نوع اعتیاد افراد روش‌های مقابله و درمان را مشخص کنیم.

پرویزی با اشاره به اینکه مسیر رسیدگی به پرونده‌های جرائم مواد مخدر باید کوتاه شود، عنوان کرد: اموال توقیفی و مصادره‌ای قاچاقچیان باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

 وی بر نظارت جدی و مستمر بر مراکز درمانی ترک اعتیاد در استان نیز تاکید کرد و گفت: مسئولان ذی ربط از نشر داروهای ترک اعتیاد و سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب در این زمینه جلوگیری کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی خواستار طرح مشکلات شهرستان‌ها در ستاد استانی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان شد و افزود: در هر جلسه مشکلات یکی از شهرستان‌ها احصا و در دستور کار برای بررسی قرارگیرد.

علی زندی دبیر شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی نیز با اشاره به فعال بودن ۱۳ تخت ترک اعتیاد کودکان در بیمارستان های استان گفت: هزینه تمام شده برای ترک اعتیاد کودکان حدود ۳۰ میلیون ریال است.

وی خواستار حمایت بیشتر بیمه سلامت در این بخش شد و افزود: پایین آمدن سن اعتیاد، بیکاری و افزایش حاشیه‌نشینی از مشکلاتی جدی پیش روی جامعه بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز