استاندار فارس:

سرمایه گذاری در فارس نیازمند تلاش بیشتر بخش خصوصی و دولتی است

۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۱۴:۵۹:۱۷
کد خبر: ۴۷۰۲۸۱
سرمایه گذاری در فارس نیازمند تلاش بیشتر بخش خصوصی و دولتی است
استاندار فارس گفت: سرمایه گذاری در فارس نیازمند تلاش بیشتر بخش خصوصی و دولتی به صورت توام است.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس، مهندس سید محمدعلی افشانی در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با بیان این که اگر فقط بخش دولتی در زمینه سرمایه گذاری تلاش کند موجب دامن زدن به توقعات و ایجاد برخی دلسوزی های بی مورد که مانع از سرمایه گذاری است می شود، اظهار داشت: فعال کردن بخش خصوصی در هر بخش، یکی از مهم ترین وظایف مدیران است.
وی با اشاره به این که جذب سرمایه گذار و تلاش برای جلب سرمایه گذاری مهم ترین وظیفه ای است که مدیران بر عهده دارند، افزود: در شرایطی که دولت با توجه به کمبود منابع امکان پاسخگویی به نیازهای کشور در حوزه کسب و کار را ندارد مدیران باید برای جلب مشارکت بخش خصوصی تلاش کنند.
استاندار فارس با بیان این که میزان سرمایه گذاری خارجی در استان بیش از 400 درصد نسبت به شش ماهه اول سال گذشته و میزان صادرات 100 درصد افزایش یافته است، گفت: با این وجود عدد قدر مطلق میزان صادرات نسبت به استان عدد بالایی نیست؛ باید ببینیم فارس با توجه به مزیت ها، چند درصد از داشته های کشور را در اختیار دارد و به همان میزان تلاش صورت گیرد.
مهندس افشانی با اشاره به این که بیش از 45 درصد از مصوبات سال گذشته صندوق توسعه ملی در بخش عمرانی به مبلغ یک میلیارد و 60 میلیون دلار نصیب استان فارس شده است، افزود: باید تلاش کنیم سهم هفت درصدی استان از اعتبارات کشور محقق شود و برخی دستگاه ها در این زمینه تلاش خوبی می کنند و برخی دستگاه ها نیز چندان تلاش نمی کنند.
وی با بیان این که طرح آمایش سرزمین جزء اسناد بالادستی و کلی بوده و به مسائل جزئی نمی پردازد، ادامه داد: همه مدیران باید در حوزه ماموریت خود نقشه سرمایه گذاری را تهیه کنند و با تعیین استراتژی  در حوزه های مختلف، اهداف، راهبردها و پروژه ها را هم تعیین کنند.
استاندار فارس ادامه داد: ایران جزء مهم ترین سرمایه گذاران و سهام داران بانک توسعه اسلامی است و باید با ارائه طرح های مناسب از این سهم استفاده کنیم.
مهندس افشانی با ابراز خرسندی از این که وضعیت اقتصادی رو به بهبود بوده و میزان سرمایه گذاری خارجی پنج برابر سال گذشته شده است، تصریح کرد: باید بیش از سهم استان فارس از گشایش های ایجاد شده پس از برجام، استفاده کنیم.
وی با بیان این که شکایت های صورت گرفته از دستگاه های اجرایی در زمینه سرمایه گذاری به معنای کارکرد نامناسب دستگاه ها نیست، افزود:  اگر این شکایت ها پیگیری نشود و عدم همکاری دستگاه ها مانع از سرمایه گذاری شود ایراد دارد.
استاندار فارس با تاکید بر این که این استان به دلیل تشکیل کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری در زمینه بهره مندی از اعتبارات طرح تقویت تولید ملی موفق بوده است، افزود: همه باید کمک کنند و در زمینه توسعه استان با همکاری یکدیگر تلاش کنند.
مهندس افشانی خواستار تلاش بیش از پیش مدیران شد و با بیان این که دولت در شرایط بسیار دشواری در حال تلاش است، از مدیران خواست ارائه گزارش فعالیت ها را به هفته دولت محدود نکرده و در طول سال، گزارش اقدامات صورت گرفته را به مردم ارائه دهند.
نظر شما