یونسی در مشهد:

اراده ی نظام بر وحدت میان شیعه و سنی است

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۸:۵۱:۲۶
کد خبر: ۴۷۰۶۲۲
اراده ی نظام بر وحدت میان شیعه و سنی است
دستیار ویژه رئیس جمهوری در نشست هم اندیشی و نشست صمیمی روحانیون و فرهیختگان اهل تسنن، اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در خراسان رضوی حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در این نشست گفت: راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید، محرومیت زدایی از نقاط مرزی و تلفیقی و خدمت رسانی شایسته به ساکنین این مناطق است.

وی با اشاره به خواسته های جامعه اهل سنت، افزود: بیکاری فقط مختص جوانان اهل سنت نیست بلکه نرخ بیکاری در جمعیت شیعه کشور بیشتر از اهل سنت است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار کرد: وظیفه دولت رفع بیکاری است و در این زمینه سرمایه گذاری های متعدد با اولویت مناطق تلفیقی و محروم کشور آغاز شده است.

وی گفت: به نتیجه رسیدن سرمایه گذاری های دولت در این حوزه زمان بر است با وجود این در مدت سه سال گذشته دولت خدمت رسانی گسترده ای در این حوزه داشته است.

حجت الاسلام یونسی افزود: سفر معاون اجرایی رئیس جمهوری به مشهد مقدس نیز با هدف اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم و بررسی عملکرد مسئولان در اجرای مصوبات و طرح ها در خراسان رضوی است.

دستیار رئیس جمهوری اظهار کرد: تحقق وعده های رئیس دولت تدبیر و امید زمان بر است اما آقای روحانی به وعده هایی که در زمان انتخابات دادند، پایبند و مصمم به اجرای آنها هستند.

وی ادامه داد: موانع بسیار در مسیر تحقق وعده های رئیس جمهوری وجود دارد که از جمله آنها محدودیت های مالی، کارشکنی های برخی افراد در داخل کشور و مانع تراشی عده ای برای دولت می باشد اما دولت مصمم به خدمت رسانی شایسته با اولویت مناطق محروم و تلفیقی است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون نیز اقدامات بسیار برای جامعه اهل سنت در نقاط تلفیقی کشور از سوی دولت انجام گرفته و صدها مسجد و مدرسه ساخته شده اما برای تامین همه خواسته های مردم موانع بسیار وجود دارد که باید برداشته شوند.

دستیار رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: بزرگترین تهدید برای جامعه مسلمین، اسلام هراسی است و مسلمانان نباید اجازه دهند داعش و تکفیری ها بلندگوی اسلام و نماد اسلام واقعی در دنیا شوند.

حجت الاسلام و المسلمین یونسی افزود: گروه های تکفیری و استکبار موجی از اسلام هراسی در دنیا به راه انداخته و داعش را برای خدشه وارد کردن به اسلام ایجاد کرده اند که نباید به آنان اجازه داد این گونه چهره اسلام واقعی را مخدوش نمایند.

وی بیان کرد: مسلمانان در عراق و سوریه در حال مبارزه با تکفیری ها هستند و به زودی آنان را در پیشبرد اهدافشان برای ترویج اسلام هراسی شکست خواهند داد.

وی گفت: اختلاف بین انسانها براساس رنگ، زبان، نژاد و مذهب اراده الهی بوده که از دیدگاه عده ای تهدید و از دیدگاه برخی دیگر یک فرصت بالقوه است.

دستیار رئیس جمهوری افزود: پیامبر اسلام (ص) فرمودند که امت من اختلاف بین انسانها را آیت الهی می داند لذا اصحاب خود را با وجود اختلاف های فراوان متحد کردند و از اختلافات برای تکامل بشر بهره بردند لذا مسلمانان نیز به عنوان پیروان رسول الله (ص) باید این تفاوت ها را فرصت بدانند.

وی اظهار کرد: اسلام همواره به ترویج مهربانی، عطوفت، عدالت و اخلاق بین انسانها تاکید کرده و مبانی اسلامی را غیر از این موارد دانستن، اهانت به این دین الهی است.

وی ادامه داد: به تعبیر امام راحل مردم شیعه و سنی ایران همواره با یکدیگر متحده بوده و با جامعه بشری مشکلی نداشته اند.

دستیار رئیس جمهوری گفت: نظام جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و دولت، هر نوع اهانت به ساحت مقدسات اهل سنت را جرم می دانند و در این کشور با این عمل برخورد می شود.

حجت الاسلام و المسلمین یونسی افزود: سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی و تاکید رهبر معظم انقلاب وحدت شیعه و سنی است و معظم له افرادی که تقریب مذاهب اسلامی را قبول ندارند یا زیر بار وحدت بین شیعه و سنی نمی روند، شیعه انگلیسی خطاب کردند.

وی با بیان اینکه دعواهای بین شیعه و سنی را دشمنان برای مسلمانان بوجود آورده است، اظهار کرد: در زمان گذشته شیعه و سنی مطرح نبود و مردم ایران بویژه خراسان یکدل و یکصدا بودند.

وی گفت: خیلی از اختلافات بین شیعه و سنی جزئی است لذا باید فرهنگ سازی به گونه ای انجام گیرد که مردم شیعه و سنی به جای پرداختن به اختلافات جزئی به فکر حل مشکل دنیای اسلام باشند.

دستیار رئیس جمهوری افزود: خراسان سابقه دیرینه در تربیت علمای برجسته اهل سنت دارد در حالی که کشور های آسیای میانه از کمبود مدرس برای تعلیم دینی جامعه اهل سنت رنج می برند.

حجت الاسلام و المسلمین یونسی تاکید کرد: مدارس علمیه اهل سنت در خراسان می توانند برای کشورهای آسیای میانه مبلغ مذهبی تربیت کنند و اجازه ندهند کمبود آنها در این بخش از طریق کشور عربستان تامین شود.

وی ادامه داد: خراسان سابقه دیرینه در اتحاد و پیروی از خاندان اهل بیت (ع) دارد و به همین منظور حضرت امام رضا (ع) این منطقه را برای سفر برگزیدند و آن حضرت عشق همه مردم شیعه و سنی خراسان بوده اند.

وی افزود: خراسان از گذشته تاکنون قلب تپنده تمدن اسلامی بوده و بسیاری از دانشمندان، مورخین و علما از این منطقه ظهور و بروز یافتند.

دستیار رئیس جمهوری تاکید کرد: باید اتحاد بین شیعه و سنی در خراسان و ایران به گونه ای باشد که مفتی جهان اسلام از این کشور سربرآورد همانطور که در گذشته چنین بوده و علمای برجسته اهل سنت و کتب ارزشمند آنان از این کشور به ویژه خراسان ظهور یافته است.

سید جواد حسینی هم در این نشست گفت: اقلیت های دینی و مرز نوعی ظرفیت برای نظام و دولت محسوب می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در کشورهای همجوار و دور، اقلیت از هر نوعی به همراه مرز نوعی تهدید است؛ بر خلاف آن در ایران و بخصوص در استان اقلیت دینی و مرز از ظرفیت ها و همگرایی بین شیعه و سنی از دستاوردهای این نظام است.

وی خاطر نشان کرد: اهل سنت در خراسان رضوی در شش شهر بصورت جمعیتی و در ۲۴ حوزه علمیه با ۲۱۲۰ طلبه نسبت به فراگیری تعالیم معارف دینی مشغول هستند.

حسینی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تصریح کرد: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید پاسداشت و گرامیداشت حقوق مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در این استان در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو نماینده از اهل سنت هستند که این نشان از واگرایی بین مردم در این استان است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز