مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی قزوین:

تثبیت مالکیت کشاورزان در اولویت قرار دارد

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۱۲:۲۹:۴۲
کد خبر: ۴۷۰۶۵۷
تثبیت مالکیت کشاورزان در اولویت قرار دارد
رضا افلاطونی گفت: تثبیت مالکیت کشاورزان به عنوان یک موضوع حائز اهمیت از اولویت های مدیریت امور اراضی استان قزوین است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، رضا افلاطونی مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی قزوین در جلسه هماهنگی کاداستر اراضی کشاورزی شهرستان البرز که با حضور بخشدار محمدیه، دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در راستای تحقق اهداف سازمان امور اراضی کشور، این مدیریت دو اصل رفع تداخلات اراضی ملی و اشخاص و کاداستر اراضی کشاورزی را در سالجاری در دستور کار خود قرار داده است.

افلاطونی در ادامه به روند اجرایی فعال شدن کارگروه رفع تداخلات در سطح استان و شهرستان های تابعه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی کارگروه رفع تداخلات هر پلاک ثبتی شش دانگ یک روستا نقشه برداری شده سپس با نقشه اداره کل ثبت و اسناد تطبیق داده و در نهایت اراضی ملی از هم تفکیک می شود.

وی یادآور شد: وقتی زمین ملی را به دولت واگذار کردیم نوبت به اراضی زارعین و کشاورزان می رسد در این مرحله نیز در قالب طرح کاداستر اراضی کشاورزی ابتدا عکس هوایی تهیه شده و در ادامه نقاط باGPS ثبت و با عکس های هوایی تطبیق و اطلاعات توصیفی حدود اربعه و نوع کاربری طبق فرم های ثبت اطلاعات توصیفی تکمیل و به امضا مالکین و کشاورزان مربوطه خواهد رسید.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی قزوین اضافه کرد: همه اطلاعات کسب شده در پایگاه اطلاعاتی لینک و استاندار سازی می شود و بعد از بررسی مدارک جهت صدور اسناد مالکیت با حدود اربعه مشخص و در سیستم مختصات جهانی(UTM) جهت ادامه فرآیند صدور اسناد مالکیت به اداره ثبت اسناد ارسال می شود.

افلاطونی با اشاره به اهداف طرح حدنگاری(کاداستر) گفت: یکی از اولویت های امور اراضی تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی است که فاقد سند و یا دارای سندهای مشاع می باشد که باعث افزایش پرونده های قضایی و درگیری ها و مشکلات می شود.

وی اذعان کرد: با اجرای این طرح کاهش مشاجرات ملکی، تعیین تکلیف مالکیت اراضی کشاورزی، ایجاد پایگاه اطلاعات دقیق کشاورزی کشور جهت برنامه ریزی و مدیریت هوشمند کشاورزی فراهم خواهد شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: در حوزه کاداستر اراضی کشاورزی استان قزوین جز استان های پیشرو می باشد که هم اکنون در سطح بیش از 116هزار هکتار از اراضی کشاورزی کار حدنگاری در حال انجام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز