هیات اقتصادی اردبیل با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان دیدار کرد

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۴:۳۱:۴۳
کد خبر: ۴۷۰۸۹۵
هیات اقتصادی اردبیل با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان دیدار کرد
هیات اقتصادی استان اردبیل به سرپرستی مجید خدابخش، استاندار این استان در جریان سفر به جمهوری آذربایجان با شاهین مصطفی اف، وزیر اقتصاد این کشور دیدار کرد.

به گزارش برنا، شاهین مصطفی اف با اشاره به توسعه بیش از پیش روابط جمهوری آذربایجان و ایران بر ضرورت گسترش روابط بین مناطق مختلف دو کشور تاکید کرد.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان افزایش قابل توجه حجم گردش تجاری دو کشور در 9 ماه سال جاری در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل را قابل تقدیر خواند.

مصطفی اف همچنین با اشاره به افزایش تعداد شرکت های ایرانی برای فعالیت درحوزه های اقتصادی مختلف جمهوری آذربایجان، روابط دو کشور در عرصه های گردشگری، کشاورزی و بهداشتی را مثمر ثمر خواند و گفت: برای گسترش همکاری در این عرصه ها ظرفیت های خوبی وجود دارد.

شاهین مصطفی اف همچنین یادآور شد: اقداماتی در راستای ساخت پل ریلی بر روی رودخانه آستاراچای واقع در مرز مشترک دو کشور و نیز خط ریلی 8.3 کیلومتری از ترمینال راه آهن آستارا جمهوری آذربایجان تا مرز ایران و نیز اقدامات مربوط به اجرای طرح احداث کارخانه داروسازی از سوی شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان ادامه دارد.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به برگزاری مراسم کلنگ زنی کارخانه خودروسازی در کوی صنعتی نفت چالا واقع در 168 کیلومتری جنوب باکو که طرح مشترک دو کشور می باشد ، شرکت های ایرانی از جمله از استان اردبیل را برای استفاده از ظرفیت های این کوی صنعتی دعوت کرد.

مجید خدابخش، استاندار اردبیل نیز درباره ¬ظرفیت های اقتصادی اردبیل گزارشی را ارائه کرد.

وی همچنین خواستار خواهر خواندگی شهرهای سومقایت جمهوری آذربایجان و اردبیل ایران شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز