امام‌جمعه بیرجند:

فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه، منجر به خودکفایی کمیته امداد می‌شود

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۹:۲۵:۰۲
کد خبر: ۴۷۰۹۷۱
فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه، منجر به خودکفایی کمیته امداد می‌شود
امام جمعه بیرجند با اشاره به ضرورت توجه به نیازمندان واقعی در جامعه، گفت: فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه، منجر به خودکفایی کمیته امداد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام علی‌رضایی شب گذشته (27 مهرماه) در دیدار با رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه کمیته امداد باید مردمی باعزت را پرورش دهد، گفت:کمیته امداد (ره) نهادی انقلابی بوده که باید همواره این روحیه را حفظ کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با بسیاری از مردم در ارتباط است، افزود: این نهاد توانسته به قلب جامعه وارد شود.

رضایی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی دارای ظرفیت‌های بالایی است، افزود: اما این استان به لحاظ بهره‌مندی از برخی امکانات محروم است.

امام‌جمعه بیرجند ادامه داد: اگر چه خراسان‌جنوبی از لحاظ برخورداری از امکانات در رده‌های آخر قرار دارد، اما از نظر کمک‌های مردمی و پرداخت زکات رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی مهد انسان‌هایی شریف، نیکوکار و ایثارگر است، افزود: این مردم همواره در صحنه‌های مختلف پشت سر نظام و رهبری بوده‌اند.

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به‌حساب ۱۰۰ امام (ره) گفت: این حساب نتوانسته همانند کمیته امداد نیز با مردم رابطه برقرار کند.

رضایی با تاکید بر اینکه کمیته امداد باید روحیه ایثارگری را بیش‌ازپیش فرهنگ‌سازی کند، افزود: همچنین این نهاد باید حوزه معرفتی و عزت انسان‌ها را حفظ کند.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه بیان کرد: در حال حاضر کشور دچار مشکلات زیادی از جمله کمبود آب شده است.

رضایی با اشاره به انجمن‌های علمی در استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ انجمن علمی داریم که هر کدام نیز دارای ۲۰ روحانی مجتهد هستند.

 

نظر شما