مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن خراسان جنوبی:

مشارکت مردم خراسان جنوبی در سرشماری دوبرابر انتظار مرکز آمار بود

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۲:۳۵:۲۳
کد خبر: ۴۷۱۱۳۸
مشارکت مردم خراسان جنوبی در سرشماری دوبرابر انتظار مرکز آمار بود
دیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن خراسان جنوبی با اشاره به رتبه نخست مشارکت مردم استان در سرشماری اینترنتی، گفت: این میزان مشارکت حدود دو برابر انتظار مرکز آمار ایران بود.

به گزارش خبرگزاری برنا،هادی آرین صبح چهارشنبه در مراسم آغاز سرشماری حضوری نفوس و مسکن در استان، اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی از نظر میزان مشارکت در سرشماری اینترنتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی بابیان اینکه توجه به پیش بینی از برگزاری نخستین مرحله سرشماری سال ۹۵ آنچه در استان محقق شد دو برابر انتظار مرکز آمار ایران بود، بیان کرد: این پیش بینی ها بر اساس پتانسیل های استان از جمله میزان نفوذ اینترنت و دسترسی مردم به اینترنت بوده اما درصد تحقق دو برابر انتظار بود.

همکاری ۵۲۰ نفر در انجام سرشماری نفوس و مسکن استان

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سرشماری امسال به صورت نوین برای نخستین بار در کشور تجربه شد، عنوان داشت: در مرحله نخست این سرشماری با هدف سرعت بخشیدن به سرشماری و صرفه جویی در هزینه ها، خود اظهاری مردم تجربه شد که نتایج خوبی نیز داشت.

آرین با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای سرشماری حضوری در استان، بیان داشت: در این راستا طی دو سال گذشته حدود ۲۲ هزار هکتار منطقه شهری و هفت هزار هکتار منطقه روستایی توسط سازمان برنامه ریزی و بودجه مورد بازنگری و به روز رسانی شده است.

وی با اشاره به همکاری ۵۲۰ نفر در انجام سرشماری نفوس و مسکن استان، بیان کرد: از این تعداد ۱۲۰ نفر اعضای ستادهای سرشماری و ۴۰۰ نفر نیز کارهای میدانی را انجام می دهند.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از این تعداد ۲۳۷ نفر آمارگیر هستند که تاکنون حدود ۱۵ کلاس آموزشی برای آن ها برگزار شده است.

آغاز سرشماری حضوری در ۳۵۸۸ نقطه شهری و روستایی

آرین با اشاره به آغاز سرشماری حضوری نفوس و مسکن از ۲۹ مهرماه جاری، گفت: از امروز سرشماری حضوری در سه هزار و ۵۶۰ آبادی، هشت هزار و ۳۰ نقطه فرعی و ۲۸ نقطه شهری مکان به مکان و فرد به فرد انجام می شود.

وی با بیان اینکه سرشماری اینترنتی نیز تا روز جمعه تمدید شده است، بیان کرد: با این وجود در صورت مراجعه آمارگیران درب منازل در صورت عدم ثبت نام خانواده ها به صورت اینترنتی موظف هستند که اطلاعات خود را در اختیار مامور آمارگیر قرار دهند.

 

نظر شما