استاندار خبر داد:

ساخت نیروگاه خورشیدی توسط هیات ایرلندی در قزوین

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۵:۰۱:۴۰
کد خبر: ۴۷۱۲۹۱
ساخت نیروگاه خورشیدی توسط هیات ایرلندی در قزوین
فریدون همتی از ساخت نیروگاه خورشیدی توسط هیات ایرلندی در قزوین با بسترسازی انجام شده و همکاری دستگاه های اجرایی و مرکز خدمات سرمایه گذاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه بررسی ساخت نیروگاه خورشیدی در قزوین که با حضور منوچهر حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، بهنام ملکی مدیرکل جذب سرمایه گذاری و مدیران دستگاه های اجرایی در مرکز خدمات سرمایه گذاری تشکیل شد با اعلام این خبر گفت: در راستای مصوبات سفر ریاست جمهوری به قزوین یک هیات ایرلندی ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۶۰مگاوات را در این استان آغاز می کند.

همتی خاطرنشان کرد: در راستای احداث این نیروگاه در خصوص واگذاری ۱۰۰هکتار زمین و کسب مجوزهای توانیر، محیط زیست و انتقال و اتصال به شبکه موافقت شد.

وی ادامه داد: با تحقق این مقدمات و طبق پیش بینی های صورت گرفته این پروژه تا پایان امسال در قزوین کلید خواهد خورد.

نماینده عالی دولت در قزوین اذعان کرد: برای ساخت فاز اول این نیروگاه ۳۰مگاواتی با ظرفیت اشتغال ۴۰۰نفر بیش از ۴۰میلیون یورو از سوی شرکت ایرلندی هزینه خواهد شد.

همتی یادآور شد: فاز دوم این طرح نیز پس از راه اندازی نیروگاه اول به ظرفیت ۳۰مگاوات آغاز می شود.

وی گفت: هر طرحی که اقتصادی باشد و بتواند به ایجاد اشتغال، تولید و کسب درآمد و رونق اقتصادی استان کمک کند مورد حمایت قرار می گیرد.

استاندار قزوین بیان کرد: این طرح که صنایع را قادر می سازد تا با پنل های خورشیدی بتواند نیاز برق خود را تامین کرده و مازاد آن را نیز به دولت بفروشد می تواند به عنوان یک الگوی مناسب در کشور مطرح شود.

همتی یادآور شد: از مسوولان دستگاه های اجرایی مانند جهادکشاورزی، امور اراضی، محیط زیست، شرکت توزیع نیروی برق می خواهیم به سرعت و در مدت ۱۰روز مجوزهای لازم را برای شروع عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی در استان صادر کنند.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از طولانی شدن کارها لازم است پیگیری تمام امور برای دریافت مجوزها از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری صورت گیرد تا سرمایه گذار سرگردان نشده و کارها شتاب بیشتری بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز