استاندار قزوین:

برنامه ریزی مناسب مستلزم داشتن اطلاعات دقیق است

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۵:۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۷۱۲۹۹
برنامه ریزی مناسب مستلزم داشتن اطلاعات دقیق است
فریدون همتی گفت: تصمیم گیری درست و برنامه ریزی منطقی نیازمند داشتن اطلاعات دقیق، به روز و جامع است که در اجرای طرح سرشماری باید به آن دست یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در مراسم افتتاحیه طرح سرشماری حضوری نفوس و مسکن که در سالن استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: داشتن آمار و ارقام درست و واقعی برای تصمیم گیری مسوولان ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید در طرح سرشماری نفوس و مسکن رعایت شود.

همتی افزود: دغدغه همه مسوولان کشور گام برداشتن در مسیر توسعه و پیشرفت است که برای سرعت بخشیدن به این امر مهم باید از وضعیت کنونی کشور اطلاعات دقیق و به روز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای این که بتوانیم برای نسل آینده کشور درست برنامه ریزی کنیم باید از وضعیت کنونی دقیقا مطلع باشیم و اگر داده ها به روز و واقعی نباشد از مسیر منحرف خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در قزوین خاطرنشان کرد: اگر از روند رشد جمعیت، سواد، مسکن، اشتغال و بیکاری، وضعیت درمان و بهداشت، آموزش و مدارس مطلع نباشیم هرگز نمی توانیم برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم که در این صورت مردم آسیب خواهند دید.

همتی گفت: باید به موضوع سرشماری نگاهی مسوولانه داشته باشیم و به مردم نیز اطمینان دهیم که این اطلاعات کاملا محرمانه است و حتی در اختیار دستگاه قضایی قرار نخواهد گرفت که این اعتماد دوسویه می تواند به ما در تصمیم گیری کمک کند.

وی ادامه داد: بنابراین باید سرشماری عمومی نفوس و مسکن را جدی بگیریم و آمار و اطلاعات آنرا مرتبط با سرنوشت آینده جامعه بدانیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید اهمیت سرشماری و اطلاعات مربوط به آن برای مردم بیشتر تبیین و تشریح شود افزود: نباید سرشماری را موضوعی کم اهمیت و غیرجدی دانست بلکه باید آنرا مساله ای مهم و تاثیرگذار در روند رشد و توسعه جامعه خود تلقی کنیم.

همتی داشتن آمار درست و دقیق را زیربنای تصمیم گیری مدیران دانست و اظهار کرد: مردم باید بدانند که ارائه اطلاعات نادرست و غیرواقعی در سرشماری به معنای ضربه به نظام برنامه ریزی و خسارت به کشور است.

وی از ماموران سرشماری نیز خواست ضمن برخورد اسلامی نسبت به ثبت اطلاعات دقیق همکاری کنند تا به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز