رییس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد:

تحقق نهضت استاندارد سازی و کیفیت سازی تاکید دولت یازدهم

۱۳۹۵/۰۷/۲۹ - ۱۳:۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۷۱۶۲۳
تحقق نهضت استاندارد سازی و کیفیت سازی تاکید دولت یازدهم
معاون ارزیابی کیفیت و رییس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه رتبه استاندارد ایران در سطح جهان 23 است گفت: در دولت تدبیر و امید نهضت استاندارد سازی و کیفیت سازی آغاز شده است.

به گزارش برنا،جهانبخش سنجابی شیرازی در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی استاندارد افزود: در زمان فعالیت دولت یازدهم رتبه استاندارد کشورمان در جهان 32 بود که امروز به 23 رسیده است.
وی اظهار کرد: تلاش می شود رتبه ایران ارتقا یافته و به زیر 20 در جهان برسد.
وی اجرای نهضت استاندارد و کیفیت ، اجبار هر محصول تولیدی به یک پیوست استاندارد ، تغییر رویکرد و تقویت حقوق مصرف کننده در ارتقای رتبه کشور در جهان و رسیدن آن به رتبه زیر 20 را موثر دانست.
وی با اشاره به جایگاه کشور ایران در بین کشورهای منطقه بیان کرد: با کشور ترکیه در این مورد در حال رقابت هستیم
طوری که رتبه اول و دوم منطقه بین ایران و ترکیه متغیر است.
سنجابی شیرازی تشریح کرد: تا سال 94 فقط 30 هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده ، در حالی باید بیش از 80 هزار کالا و خدمات در کشور استاندارد سازی شود که هنوز در میانه راه هستیم.
معاون ارزیابی کیفیت و رییس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد همچنین گفت: در سه سال گذشته از بیش از یک میلیون واحد تولیدی ، توزیعی و خدماتی بازرسی و فقط در 30 هزار واحد تخلف مشاهده شد.
او با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای تولیدی ، توزیعی و خدماتی استانداردهای لازم را رعایت می کنند، اظهار کرد: در این مدت برای 2 هزار و 480 واحد پرونده تشکیل و متخلفان به مراکز قضایی برای صدور حکم معرفی شدند.
وی توسعه استاندارد و رعایت آن را در رسیدن به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مهم دانست.
وی با بیان این که با رویکرد سنتی و موجود سازمان ملی استاندارد رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی شدنی نیست و نیازمند تحول رویکرد و نظام استاندارد سازی در کشور هستیم ، اظهار کرد: جهت گیری خود را باید از نظارت حداکثر دولتی به سمت نظارت بر خودکنترلی تغییر دهیم.
او افزود: با ایجاد بستر لازم نیاز است به نقطه ای برسیم که تولیدکنندگان کالا و ارائه کنندگان خدمت خود به متصدیان استاندارد سازی تبدیل شوند و به خوداظهاری در استاندارد و خود کنترلی در اجرای استاندارد اقدام کنند و سازمان ملی
استاندارد ایران بر این امر نظارت داشته باشند.
در این مراسم از چند واحد نمونه تولیدی و مدیر کنترل کیفی استان اردبیل تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز