مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی:

آبگرمکن خورشیدی در اختیار روستائیان خراسان جنوبی قرار می‌گیرد

۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۰۸:۳۴:۲۸
کد خبر: ۴۷۲۰۷۶
آبگرمکن خورشیدی در اختیار روستائیان خراسان جنوبی قرار می‌گیرد
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات ۲ میلیون تومانی قرض الحسنه به روستائیان استان خبر داد و گفت: طبق توافقی که با شرکت تولید و مونتاژ آبگرمکن خورشیدی انجام شده است آبگرمکن خورشیدی به صورت اقساطی در اختیار روستائیان استان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی‌اصغر آسمانی‌مقدم  در جلسه تودیع و معارفه رئیس بنیاد مسکن شهرستان درمیان اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی 908 روستای با جمعیت بالای 20 خانوار وجود دارد که تاکنون 898 روستا طرح هادی آن تهیه شده است و در 400 روستا نیز اجرایی شده است.

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم افزود: در سه سال گذشته تصویب شده است که 8 درصد از اعتبارات استانی برای تهیه و اجرای طرح هادی هزینه شود ولی در شرایط کنونی اعتبارات محدود است و تحریمهای خصمانه نیز مزید برعلت شده است.
وی یادآور شد: دولت به روستاها توجه ویژه‌ای دارد و در زمینه سنگ فرش بنا و نمای ساختمانها کمکهای بلاعوض به روستاییان شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طی توافقی که با یک شرکت تولید و مونتاژ آبگرمکن خورشیدی انجام شده است قرار است این آبگرمکن‌ها که قیمت درب کارخانه یک میلیون و 600 هزار تومان است را با خرید و نصب در محل به قیمت یک میلیون و 300 هزار تومان عرضه کند که 150 هزار تومان نقدی و 150 تومان در ماه اول و مابقی به صورت اقساطی در طول یک سال پرداخت می‌شود و حتی با وجود اعتبار می‌توانیم وامهای 2 میلیون تومانی قرض الحسنه  نیز به متقاضیان پرداخت شود.

آسمانی‌مقدم بیان کرد: این آبگرمکن‌ها تا دمای 30 درجه زیرصفر یخ زدگی ندارد و قابلیت نگهداری آب گرم تا 4 روز را دارد که باتوجه به اینکه تابش خورشید در استان تقریبا هر روز است این آبگرمکن‌ها صرفه اقتصادی دارد. همچنین صرفه‌جویی انرژی را نیز به دنبال خواهد داشت گامی  در راستای تحقق اقتصاد مقامتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز