ارتباطات جمهوری چک در زمینه فولادسازی با اصفهان پابرجاست؛

افزایش همکاری بین اصفهان و جمهوری چک

۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۱۰:۴۴:۰۷
کد خبر: ۴۷۲۱۸۲
افزایش همکاری بین اصفهان و جمهوری چک
استاندار اصفهان در دیدار نایب رئیس اول مجلس سنای جمهوری چک گفت:اصفهان می تواند با یکی از شهرهای متناسب جمهوری چک نیز خواهر خوانده شود و همچنین برگزاری هفته ی فرهنگی اصفهان در این کشور در افزایش ارتباطات فرهنگی دو کشور بسیار اثر گذار خواهد بود.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور استاندار  اصفهان در دیدار نایب رئیس اول مجلس سنای جمهوری چک با ایشان به بیان ویژگی های استان و ظرفیت های بالای اصفهان در بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری و دانشگاهی پرداخت و اظهارداشت: مسائل مربوط به صنعت، آب و فاضلاب از جمله مسائلی است که اصفهان علاقه مند است با دیگر کشورها و از جمله جمهوری چک همکاری داشته باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به آشنایی کامل صنایع استان با محصولات و تولیدات و کارخانجات این کشور، خواستار تعمیق مناسبات و افزایش همکاری ها بویژه در زمینه ی هواپیما سازی، قطعه سازی، بازسازی صنایع قبلی و سازگار کردن آنها با محیط زیست بین اصفهان و جمهوری چک شد.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران بیشترین تعدا دانشگاه و دانشجوها را در کشور دارد، تاکید کرد: این ظرفیت می تواند مورد توجه دو طرف قرار گیرد.

رسول زرگرپور افزود: ظرفیت های گردشگری اصفهان در دنیا مشهور است و از ۸۶ کشور دنیا بخصوص کشورهای اروپایی به این استان سفر می کنند و استفاده از ظرفیت های تاریخی و گردشگری می تواند محور خوبی برای همکاری های متقابل باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان هم اکنون با ۱۴ شهر دنیا خواهر خوانده است، ادامه داد: اصفهان می تواند با یکی از شهرهای متناسب جمهوری چک نیز خواهر خوانده شود و همچنین برگزاری هفته ی فرهنگی اصفهان در این کشور در افزایش ارتباطات فرهنگی دو کشور بسیار اثر گذار خواهد بود.

استاندار اصفهان ضمن برشمردن ظرفیت های اصفهان و جمهوری چک در بخش صنعت، اظهارداشت: پیشنهاد می کنم که هیاتی از صاحبان صنایع چک و کارخانه داران این کشور به اصفهان سفر کنند و مذاکراتی را با اتاق بازرگانی داشته باشند.

پارمیسل سوبوتکا نایب رئیس اول مجلس سنای جمهوری چک نیز در این دیدار اظهارداشت: دیدگاههای غربی در خصوص جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه درست نیست و ما در این مدت امنیت و فضای دوستی و مهمان نوازی را مشاهده نمودیم.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار اصفهان در خصوص برگزاری هفته ی فرهنگی اصفهان در این کشور، گفت : برگزاری هفته ی فرهنگی اصفهان در شهر پراگ را پیگیری خواهیم کرد.

نایب رئیس اول مجلس سنای جمهوری چک با بیان اینکه مردم کشور چک، جهانگرد هستند و به سراسر دنیا سفر می کنند، گفت: یکی از شروط اصلی سفر به ایران، برقراری خط مستقیم هوایی بین این دو کشور است.

پارمیسل سوبوتکا با بیان اینکه بهمراه کمیته ی صنعت و کشاورزی مجلس سنای این کشور به اصفهان سفر کرده است، گفت: اصفهان نیز یک شهر صنعتی و کشاورزی است و ما بعنوان اعضای مجلس سنا امکان نزدیکی با انجمن ها و اتاق بازرگانی را داریم و همکاری های متقابل را پیگیری خواهیم کرد.

وی ضمن برشمردن ظرفیت های بالای کشورش در بخش صنعت، گفت: ما علاقه مند به افزایش تبادلات اقتصادی با ایران هستیم چرا که حجم صادرات جمهوری چک به دلیل کیفیت بالا قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته است و از قیمت پایین تری نیز برخوردار می باشد.

نایب رئیس اول مجلس سنای جمهوری چک با بیان اینکه کشورش تجربه های بسیار بالایی در زمینه ی تصفیه ی آب و فاضلاب و مقابله با خشکسالی و تغییر اقلیم دارد، اظهارداشت: این موارد زمینه ی بسیار مناسبی را برای همکاری فراهم می کند.     

وی افزود: در طول ۹۰ سال گذشته قطعات و دستگاه ها و تجهیزات زیادی به ایران صادر شده است که بسیاری از آن ها نیازمند بازسازی می باشند و در این زمینه می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.

پارمیسل سوبوتکا با اشاره به بازدید از قسمت تولید هواپیماهای بدون سرنشین ایران، گفت: این نوع هواپیما آینده ی خوبی دارد و ما همچنین در زمینه ی نانو تکنولوژی نیز امکانات خوب و پیشرفته ای داریم.

وی با استقبال از پیشنهاد استاندار اصفهان در خصوص اعزام هیاتی از صاحبان صنایع و کارخانجات و گفتگو با اتاق بازرگانی اصفهان ، خواستار تعیین نماینده ی ویژه جهت پیگیری توافقات فی ما بین شد.

سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به سفر وزیر خارجه و هیئت بازرگانی این کشور به اصفهان، اظهار داشت: توافقات قبلی به قوت خود باقی است خوشحالم که این ارتباطات در فولادسازی همچنان پابرجاست چرا که اصفهان در این زمینه بسیار قوی است.

وی با بیان اینکه سفارت جمهوری چک در ایران تلاش خواهد کرد که هرچه سریعتر گروه ها و هیئت های بازرگانی را برای افزایش تعاملات با اصفهان تشکیل دهد، گفت: برگزاری هفته ی فرهنگی اصفهان نیز پیگیری خواهد شد.

سفیر جمهوری چک در ایران افزود: در گذشته کارشناسان این کشور در زمینه های راه سازی و ریسندگی و بافندگی در اصفهان فعال بوده اند و امیدواریم که همکاری های گذشته را به آینده ا ی درخشان تبدیل کنیم و با تعیین نماینده در سفارت و استانداری اصفهان این توافقات پیگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز