مجید کیانپور در جلسه ستاد تسهیل استان گفت:

لزوم نوسازی خطوط تولید ۲۵۰ واحد صنعتی سنگ در استان/مباحث ستاد تسهیل باید منجر به تصمیم‌گیری شوند

۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۱۴:۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۷۲۳۷۷
لزوم نوسازی خطوط تولید ۲۵۰ واحد صنعتی سنگ در استان/مباحث ستاد تسهیل باید منجر به تصمیم‌گیری شوند
مجید کیانپور ،نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مباحث ستاد تسهیل باید منجر به تصمیم‌گیری شوند نه فقط در سطح کارشناسی موضوعات محدود شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مجید کیانپور ،نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مباحث ستاد تسهیل باید منجر به تصمیم‌گیری شوند نه فقط در سطح کارشناسی موضوعات محدود شوند.

وی که در جلسه ستاد تسهیل استان سخن می گفت با بیان اینکه  ستاد تسهیل فرصت خوبی برای رفع موانع سر راه تولید بوده است تصریح کرد: اما متأسفانه مطالبی که بحث می‌شود موضوعات کارشناسی است.

کیانپورخاطر نشان کرد: باید در این جلسه به مباحثی پرداخته شود که منجر به تصمیم‌گیری‎های کلان خواهد شد نه کارشناسی .

وی افزود: وضعیت صنعت استان علیرغم تلاش‌هایی که شده هنوز در بعضی از جاها به رونق نرسیده است.

کیان‌پور بیان داشت: باید رویکرد فعلی تغییر پیدا کند ودر مورد استمهال و تمدید آن برای واحدها عملاً کاری انجام نمی‌شود چراکه بدهی قبلی به همراه سود متعلقه آن است که می‌خواهیم تمدید کنیم.

وی تاکید کرد:در ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی باید موضوع جدیدی را مدنظر قرار دهیم. واحدها توانایی پرداخت ندارند و بعد از یکسال باز با این مشکلات روبرو هستند. باید تدبیر ویژه‌ای برای این موضوع لحاظ شود و با تغییر رویکرد موضوعات را پیگیری کرد.

کیانپور با بیان اینکه  در حال حاضر بازار صادرات سنگ در کشور عراق رونق پیدا کرده است گفت:  باید واحدهای صنعتی سنگ را برای تولید بیشتر مورد حمایت قرار داد.

وی اضافه کرد: هم اکنون 250 واحد صنعتی سنگ در استان فعالیت می‌کنند که مشکل آنها با سرمایه در گردش حل نمی‌شود. خطوط تولید آنها می‌بایست نوسازی شود.

کیانپور ادامه داد: آنهایی که خطوط تولیدشان جدید است می‌توانند سنگ فرآوری مرغوب و باکیفیتی تولید کنند و بازار فروش‌شان رونق دارد.

نماینده دروود وازنا در مجلس دهم با بیان اینکه باید روی ایجاد خطوط تولید باکیفیت برنامه‌ریزی کنیم و نحوه پرداخت تسهیلات را بهبود ببخشیم؛ گفت: اگر تنها تسهیلات داده شود باز تغییری ایجاد نمی‌شود چراکه فقط تمدید کرده‌ایم.

مجید کیانپور اظهار داشت: : اگر روی بحث توسعه خطوط برنامه‌ریزی نکنیم تعطیلی واحدها تداوم پیدا می‌کند و اشتغال پایدار با مشکل روبرو می‌شود. همچنین نرخ مهاجرت افزایش خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز