فرماندار نمین :

سالانه ۱۴ تن گیاه دارویی در نمین تولید می شود

۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۱۶:۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۷۲۴۷۱
سالانه ۱۴ تن گیاه دارویی در نمین تولید می شود
شهرستان نمین در همسایگی استان گیلان با دارا بودن آب و هوای مرطوب و مناسب سالانه بیش از 14 تن انواع گیاهان دارویی تولید می کند.

به گزارش برنا،فرهاد عبدالعلی پور فرماندار نمین در بازدید از مزارع کشت گیاهان دارویی شهرستان نمین گفت: 24 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت انواع گیاهان دارویی رفته است و از این میزان بیش از 14 تن انواع گیاهان دارویی کشت و تولید می شود.
وی بیان کرد: استخدوس، گل راعی، سرخارگل، سنبل الطیب، نعناع و اپیکاتا از انواع گیاهان دارویی هستند که در شهرستان نمین کشت و تولید می شوند.
وی افزود: در زمینه کشت و تولید گیاهان دارویی نزدیک به 108 نفر به طور مستقیم در حال فعالیت هستند.
عبدالعلی پور اضافه کرد: ارایه آموزش های تخصصی، اعطای وامهای کم بهره، بازاریابی و برپایی و معرفی به نمایشگاههای مختلف استانی و کشوری از جمله خدماتی است که به فعالان این حوزه ارایه می گردد.
فرماندار نمین با اشاره به بکر بودن کشت گیاهان دارویی در کشور گفت: گیاهان دارویی چون از دل طبیعت است باید به سمت برنامه ریزی شده و کشت تخصصی حرکت کند.
وی گفت: استفاده دارویی از این گیاهان بیشتر جنبه پیشگیری دارند و در فرهنگ ایرانی نیز به ویژه در طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی از سبقه دیرینه ای برخوردار است.
فرماندار نمین به سودآوری تولید این گونه های گیاهی اشاره کرد و گفت: در کنار کار کشت و تولید، باید به سمت ایجاد صنایع مرتبط با این محصول حرکت کنیم تا بهره اقتصادی آن افزایش پیدا کند.
در شهرستان نمین به علت وجود مراتع و منطقه جنگلی فندقلو گیاهان دارویی خودرو بیشماری نیز تولید می شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز