ایجاد راه آهن ماکو - تبریز از خواسته های اساسی منطقه آزاد ماکو است

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۰۹:۵۸:۰۹
کد خبر: ۴۷۲۶۲۶
ایجاد راه آهن ماکو - تبریز از خواسته های اساسی منطقه آزاد ماکو است
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: کمک برای ایجاد راه آهن ماکو تبریز از خواسته های مهم و اساسی مردم و مسئولان منطقه آزاد ماکو است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حسین فروزان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بامدیران و فعالان اقتصادی این منطقه با اعلام این مطلب اظهار داشت: احداث و ایجاد این خط آهن و اتصال آن به خط آهن ترکیه کمک بسیاری به  حمل و نقل و کمک به زیرساختهای بخش حمل و نقل جاده ای است.
وی با اشاره به تردد سالانه 360 هزار دستگاه کامیون در جاده های کم عرض این منطقه به فعالیت سازمان منطقه آزاد ماکو در بخش راه اشاره کرد و افزود: تعریض جاده ماکو به ایواوغلو به مسافت 56 کیلومتر به همراه تعریض جاده ماکو بازرگان، جاده شوط و جاده ساریسو از اقدامات اساسی سازمان در بخشهای  ایجاد راههای مناسب و در خور شان منطقه آزاد ماکو است.
فروزان در ادامه با اشاره به لایحه دولت برای الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو هم گفت: عدالت اسلامی ایجاب می کند که دوباره چالدران به ماکو ملحق شده و در داخل منطقه آزاد ماکو ادغام شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو بخشهای  اقتصادی، گردشگری و معدنی را از مهمترین ظرفیت چالدران در الحاق به منطقه آزاد ماکو اعلام کرد.
حجت الاسلام رنجبری امام جمعه ماکو نیز در این نشست منطقه آزاد ماکو را دروازه ایران به اروپا در شمال غرب کشور نام برد و گفت: برای تحقق شعار اقتصادی رهبر معظم انقلاب در این منطقه باید تلاش و کوشش شود.
وی بر حمایت واقعی از سرمایه گذاران در منطقه آزاد ماکو تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز