استاندار آذربایجان غربی :

عملکرد بانکهای استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید قابل قبول نیست

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۰:۰۴:۴۱
کد خبر: ۴۷۲۶۳۵
عملکرد بانکهای استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید قابل قبول نیست
استاندار آذربایجان غربی از عملکرد بانکهای استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در پانزدهمین جلسه اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، اسکندری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و دبیر کارگروه و سایر اعضای این کارگروه در محل استانداری برگزار شد، بر ضرورت همکاری بیشتر بانکها در جهت پرداخت تسهیلات به طرح ها و واحدهای تولیدی استان تاکید کرد.

سعادت با انتقاد از عملکرد بانکهای استان در زمینه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به طرح ها و واحدهای مصوب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: عدم همکاری بانکها در موضوع پرداخت تسهیلات به طرح ها و واحدها به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، بانکها موظف به پرداخت تسهیلات به طرح ها و واحدهای مصوب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند می باشند فلذا بانکهایی که در خصوص پرداخت تسهیلات مشکل دارند لازم است علل عدم پرداخت ها را برای تعیین تکلیف به دبیرخانه کارگروه اعلام کنند.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: فعال نمودن واحدهای تولیدی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و لازم است در این زمینه مدیران و مسئولان ذیربط جدیت و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

سعادت همچنین از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و بانکها خواست در جلسه ای با حضور متقاضیان دریافت تسهیلات برای طرح های گردشگری مصوب کارگروه، موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات به این طرح ها را بررسی و نتیجه را به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اعلام کنند.

اسکندری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز در این جلسه گزارش آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به طرح ها و واحدهای استانی به تفکیک بانکها را ارائه کرد.

وی افزود: تاکنون و بر اساس آخرین آمار سامانه بهین یاب(درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت) بانکهای استان به 163 طرح  و واحد، 150 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند.

مدیران عامل بانکهای استان نیز در این جلسه گزارش آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی خود به طرح ها و واحدها را ارائه کردند.

در این جلسه خانم آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز حضور داشت و توضیحاتی را در رابطه با وضعیت اقتصادی و راهکارهای رونق تولید و اقتصاد در کشور ارائه نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز