۵/۸۶میلیون تن فولاد در فولا مبارکه تولید شده است؛

رونق اقتصادی به آرامی قابل مشاهده است

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۲:۰۶:۳۷
کد خبر: ۴۷۲۷۸۰
رونق اقتصادی به آرامی قابل مشاهده است
رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: از سال 70 تاکنون 68 درصد آب مورد نیاز فولاد مبارکه از طریق ایجاد تصفیه خانه هایی در نقاط مختلف کارخانه تامین می شود .

به گزارش برنا از اصفهان ،بهرام سبحانی در هفتمین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در سالن اجتماعات شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد:پس از رکود در صنایع بالادستی و پایین دستی رونق اقتصادی به آرامی قابل مشاهده است .

وی واقعی شدن نرخ ارز را یکی از موولفه های تاثیر گذار در تولید وصادرات کشور برشمرد و ادامه داد: متعادل شدن نرخ ارز می تواند تولیدکنندگان را به تولید و صادرکنندگان را به صادرات ترغیب سازد.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به افزایش تولید صنایع بالادستی در کشور افزود: چرخه صنعتی کشور با  ایجاد تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی حرکت سریعی خواهد پیدا می کند و این تقاضا در بخش صنایع بالادستی ایجاد شده است .

سبحانی خاطر نشان کرد: حدود 2هزار و 800 شرکت به فولاد مبارکه مواد می رسانند و در بالا دست آن مشغول به فعالیت هستند و یک هزار کارخانه هم از محصولات فولاد مبارکه استفاده می کنند که دو کارخانه بزرگ خودرو سازی کشور در راس انها قرار دارند.

وی ادامه داد: فولاد سپید دشت از طرح های استانی است که اکنون واحد احیا مستقیم آن آماده بهره برداری است و فولاد سازی آن هم تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه با بیان اینکه در مجموعه فولاد مبارکه حدود 13 هزار و 280نفر به صورت مستقیم شاغل هستند، یادآور شد: در مجموع حدود 350 هزار نفربه طور مستقیم و غیر مستقیم ازمجموعه فولاد ارتزاق می کنند.

سبحانی با بیان اینکه فولاد مبارکه از ابتدای راه اندازی خود تاکنون 5/86میلیون تن فولاد تولید کرده است ، تصریح کرد: 70 درصد از این میزان در بازارهای داخلی و 30 درصد در بازارهای صادراتی توزیع شده است.

وی در خصوص کمک های فولاد مبارکه در زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و ورزشی توضیح داد: شرکت فولاد مبارکه با بیش از 90مرکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی مرتبط است و با انها قرارداد دارد  و حدود 900پروژه  با هزینه 220 میلیارد اعتبار برای این امر اختصاص داده است.

سبحانی با تاکید بر اینکه آب مصرفی فولاد از زاینده رود تنها 5/1 درصد آب زاینده رود است، عنوان کرد: از سال 70 تاکنون 68 درصد آب مورد نیاز فولاد مبارکه از طریق ایجاد تصفیه خانه هایی در نقاط مختلف کارخانه تامین می شود .

وی اظهارداشت: در سال 69 مقرر شد 40 میلیون متر مکعب آب برای 4/2 تولید  مصرف شود؛ اما اکنون برای 5 میلیون تن فولاد تنها 23میلیون متر مکعب آب صرف می شود ؛ که به خوبی نشان می دهد که فولاد مبارکه سهم چندانی در برداشت آب از زاینده رود ندارد.

سبحانی با بیان اینکه فولاد مبارکه توسط  موسسه معتبر امریکایی که هرساله صنایع بزرگ جهان را ارزیابی می کند از بین 36 کشور رتبه دهم را اخذ کرد، گفت: همچنین سازمان مدیریت صنعتی کشور  و سازمان بهره وری تندیس زرین حمایت از حقوق مصرف کننده را به شرکت فولاد مبارکه اهدا کرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز