با حضور مسوولان صورت گرفت؛

برگزاری هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در قزوین

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۳:۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۷۳۰۱۶
برگزاری هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در قزوین
هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین در سال95 با حضور مسوولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین در سالن باغستان جهادکشاورزی که فریدون همتی استاندار قزوین و معاونین استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی و بانک های عامل عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان حضور داشتند درباره رشد اشتغال و کاهش بیکاری بحث و تبادل نظر شد.

مسعود بابایی مدیرکل کار، رفاه و تامین اجتماعی قزوین در این جلسه به ارائه گزارش کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان پرداخت و افزود: تمام دستگاه های استان قزوین 20هزار تعهد برای ایجاد اشتغال در سال جاری داشته‌ که تاکنون 8هزار و 117مورد در سامانه اشتغال به ثبت رسیده و 5هزار و 853بیمه شده جدید هم در 6ماه نخست امسال به تامین اجتماعی اضافه شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: تا پایان مرداد ماه آمار بیمه شدگان اجباری بالغ بر ۱۵۲هزار و ۲۳۱نفر اعلام شده که در این بین تعداد مستمری بگیران ۸۲۹۵نفر می باشد.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در کشور نرخ بیکاری استان به کمتر از نرخ کشور رسید که این کار با تلاش همه دستگاه های اجرایی حاصل شده است.

فریدون همتی استاندار قزوین هم در این جلسه اظهار کرد: آمار و ارقام ثبت شده در زمینه نرخ بیکاری و میزان مشارکت اقتصادی بیانگر روند رو به رشد و توسعه بوده تا جایی که نرخ بیکاری استان با کاهش 3/0درصدی نسبت به میانگین کشوری، به 9/11درصد رسیده است.

همتی بیان کرد: مجموع اقدامات انجام شده دولت در این راستا مفید، موثر و با روند مثبت و رو به رشد همراه بوده است.

وی ادامه داد: وقتی نرخ رشد در کشور مثبت می شود بیانگر مفید بودن سیاست های اعمال شده بوده چراکه در غیر این صورت شاهد افزایش بیکاری، تورم و تعطیلی واحدهای تولیدی بیشتری در کشور بودیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه متاسفانه برخی به دنبال مایوس کردن جامعه و منفی جلوه دادن شرایط کشور هستند یادآور شد: امیدواریم همه مسوولان همسو با دغدغه مقام معظم رهبری در مسیر امیدوار نگاه داشتن جامعه حرکت کرده و مردم را در شتاب دادن به کارها، جذب سرمایه گذار و افزایش تولید، مایوس و ناامید نکنند.

همتی اضافه کرد: بازگشت سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی برای احیای واحدهای تعطیل شده خود در سال های گذشته بیانگر این است که برجام اتفاقی خوب در کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: فرمانداران باید با برگزاری نشست های مستمر و مفید با دستگاه های اجرایی مناطق خود نسبت به کارآفرینی و ایجاد اشتغال اقدام و برنامه خود را برای ایجاد مشاغل خانگی و خرد در روستاها طی 6ماهه دوم سال ارائه کنند.

استاندار قزوین یادآور شد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان قزوین پرداخت وام ازدواج به 10 هزار پرونده در نوبت طی 2 ماه بعد از سفر بود که امیدواریم شاهد اقدام سریع بانک های عامل در این زمینه و تحقق یکی از دستاوردهای این سفر باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه از زمان سفر رئیس جمهوری به قزوین تنها 23 روز گذشته افزود: همکاران بنده طی این زمان اندک طرح انتقال آب سد طالقان به قزوین را پیگیری و در این راستا قراردادهای لازم را با شرکت مربوطه امضا کرده اند.

همتی اذعان کرد: بسیاری از طرح ها قبل از سفر ریاست جمهوری به استان فعال بودند اما پس از سفر برخی طرح های کلان مانند سد نهب و بالاخانلو، جاده قزوین - کلاچای و قزوین - تنکابن با تامین و تعیین اعتبارات لازم سرعت بیشتری به خود گرفته اند.

وی با بیان اینکه نقدهای منصفانه همیشه در کارها به ما کمک می کند تصریح کرد: ذکر خوبی و بدی ها، محاسن و معایب در کنار هم بسیار سازنده تر از آن است که تنها به معایب بسنده شود که امیدواریم صاحبان تریبون ها و شخصیت های استان این مهم را در نظر بگیرند.

نماینده عالی دولت در قزوین با بیان اینکه هیچ کس از مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به ملت ایران دلسوزتر نیست گفت:بنده تعهد می دهم که تمامی مصوبات سفر ریاست جمهوری و حتی فراتر از آن به نتیجه رسیده و این سفر به عنوان یکی از سفرهای نمونه بعد از انقلاب در تاریخ ثبت شود.

در ادامه این جلسه صندوق کارآفرینی امید ، فرمانداری شهرستان قزوین و سازمان تامین اجتماعی به ارائه گزارش از حوزه عملکردی خود پرداختند.

نظر شما